
7KB000 Barnmorskans profession inom svensk hälso- och sjukvård VT25
Antal respondenter: 11
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 81,82 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 7 (77,8%) |
| i mycket hög grad | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,5 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (55,6%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 7 (77,8%) |
| i mycket hög grad | 1 (11,1%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,5 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 4 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,7 | 16,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (33,3%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (33,3%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,3 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Jag upplever att kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (75,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag upplever att duggan i anatomi som var utformad som ett quiz var relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att duggan i anatomi som var utformad som ett quiz var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (11,1%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 3 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att duggan i anatomi som var utformad som ett quiz var relevant till kursens lärandemål. | 4,1 | 1,1 | 25,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att gruppduggan i endokrinologi var relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att gruppduggan i endokrinologi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (11,1%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 3 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att gruppduggan i endokrinologi var relevant till kursens lärandemål. | 4,1 | 1,1 | 25,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att seminariet om ”Lagar och förordningar” var relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att seminariet om ”Lagar och förordningar” var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (22,2%) |
| i hög grad | 4 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 3 (33,3%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att seminariet om ”Lagar och förordningar” var relevant till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att workshoparna med Språkverkstaden var relevanta till kursens ändamål.
| Jag upplever att workshoparna med Språkverkstaden var relevanta till kursens ändamål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (11,1%) |
| delvis | 3 (33,3%) |
| i hög grad | 3 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 2 (22,2%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att workshoparna med Språkverkstaden var relevanta till kursens ändamål. | 3,7 | 1,0 | 27,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag upplever att övriga seminarier har varit relevanta till kursens lärandemål.
| Jag upplever att övriga seminarier har varit relevanta till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 4 (44,4%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att övriga seminarier har varit relevanta till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,7 | 16,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att färdighetsträning samt examination (PVK, KAD, blodtransfusion och infusion) var relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att färdighetsträning samt examination (PVK, KAD, blodtransfusion och infusion) var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (22,2%) |
| i hög grad | 3 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att färdighetsträning samt examination (PVK, KAD, blodtransfusion och infusion) var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att färdighetsträning (vaginalundersökning, yttre palpation, smärtlindring m.m.) var relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att färdighetsträning (vaginalundersökning, yttre palpation, smärtlindring m.m.) var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 5 (55,6%) |
| i mycket hög grad | 3 (33,3%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att färdighetsträning (vaginalundersökning, yttre palpation, smärtlindring m.m.) var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,7 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att de regelbundna ”Frågestunderna” med kursansvarig lärare har varit givande.
| Jag upplever att de regelbundna ”Frågestunderna” med kursansvarig lärare har varit givande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 1 (11,1%) |
| i mycket hög grad | 7 (77,8%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att de regelbundna ”Frågestunderna” med kursansvarig lärare har varit givande. | 4,7 | 0,7 | 15,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen under VIL-veckorna.
| Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen under VIL-veckorna. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (22,2%) |
| i mycket hög grad | 7 (77,8%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen under VIL-veckorna. | 4,8 | 0,4 | 9,2 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att VIL på Förlossning och BB var givande och relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att VIL på Förlossning och BB var givande och relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (22,2%) |
| i mycket hög grad | 7 (77,8%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att VIL på Förlossning och BB var givande och relevant till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 9,2 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att VIL på de olika mottagningarna (BMM, BVC, UM och abortmottagning) var givande och relevant till kursens lärandemål.
| Jag upplever att VIL på de olika mottagningarna (BMM, BVC, UM och abortmottagning) var givande och relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 6 (66,7%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att VIL på de olika mottagningarna (BMM, BVC, UM och abortmottagning) var givande och relevant till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |