
1RS017_Radiografi-Verksamhetsförlagd utbildning 4 HT22
Antal respondenter: 15
Antal svar: 10
Svarsfrekvens: 66,67 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 2 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (60,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,8 | 19,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 4 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 1,2 | 31,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 4 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,7 | 15,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (30,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,7 | 1,3 | 33,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,2 | 1,0 | 24,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 1 (10,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 4,3 | 1,3 | 31,1 % | 1,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har fått användbar återkoppling.
| Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 5 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått användbar återkoppling. | 4,1 | 0,7 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
| Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 1 (10,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 4,4 | 1,1 | 24,4 % | 2,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var forskningsanknuten.
| Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var forskningsanknuten. | 3,6 | 1,3 | 37,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar).
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | 3,6 | 1,3 | 37,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag fick tid för reflektion under VFU:n
| Jag fick tid för reflektion under VFU:n | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 5 (50,0%) |
| i hög grad | 1 (10,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick tid för reflektion under VFU:n | 3,6 | 1,1 | 29,9 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Min handledare verkade förberedd på att jag skulle komma
| Min handledare verkade förberedd på att jag skulle komma | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 5 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (20,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Min handledare verkade förberedd på att jag skulle komma | 3,8 | 0,9 | 24,2 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Min tid på VFU placeringen var lärorik
| Min tid på VFU placeringen var lärorik | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 1 (10,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Min tid på VFU placeringen var lärorik | 4,5 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU:n anknöts det praktiska till teori
| Under VFU:n anknöts det praktiska till teori | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (20,0%) |
| I hög grad | 3 (30,0%) |
| I mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU:n anknöts det praktiska till teori | 4,3 | 0,8 | 19,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Vilket nätverk tillhör du:
| Vilket nätverk tillhör du: | Antal svar |
|---|---|
| Danderyd | 2 (20,0%) |
| Karolinska Huddinge | 3 (30,0%) |
| Karolinska Solna | 2 (20,0%) |
| St Göran | 1 (10,0%) |
| Södersjukhuset | 2 (20,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilket nätverk tillhör du: | 2,8 | 1,5 | 52,7 % | 1,0 | 2,0 | 2,5 | 3,5 | 5,0 |