
VT 25: 1AR025 (AR025): Hälsa, delaktighet och aktivitet
Antal respondenter: 54
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 25,93 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,9 | 1,0 | 26,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 5 (35,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,7 | 0,9 | 24,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 8 (57,1%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 2,9 | 0,8 | 28,3 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
| i liten grad | 3 (21,4%) |
| delvis | 2 (14,3%) |
| i hög grad | 7 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,3 | 1,1 | 34,7 % | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (14,3%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 6 (42,9%) |
| i hög grad | 4 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,1 | 1,1 | 37,2 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 6 (42,9%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 3,3 | 0,7 | 22,1 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Administration och information under kursen har fungerat väl.
| Administration och information under kursen har fungerat väl. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 9 (64,3%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (14,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Administration och information under kursen har fungerat väl. | 3,0 | 1,0 | 34,6 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling.
| Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 5 (35,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (14,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | 3,5 | 0,9 | 26,9 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen.
| Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 3 (21,4%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | 3,7 | 1,0 | 26,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 4 (28,6%) |
| i hög grad | 5 (35,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 3,6 | 1,0 | 27,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska.
| De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 4 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 2 (14,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | 3,3 | 1,1 | 34,7 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen.
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (14,3%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 5 (35,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (14,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | 3,5 | 0,9 | 26,9 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag fått tillräckligt stöd från handledare för mitt lärande.
| Under VFU har jag fått tillräckligt stöd från handledare för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (14,3%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 9 (64,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag fått tillräckligt stöd från handledare för mitt lärande. | 4,5 | 0,8 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU fanns lärandeaktiviteter som gav mig möjlighet att nå uppsatta lärandemål.
| Under VFU fanns lärandeaktiviteter som gav mig möjlighet att nå uppsatta lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns lärandeaktiviteter som gav mig möjlighet att nå uppsatta lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på /diskuterat evidensbaserade arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på /diskuterat evidensbaserade arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 5 (35,7%) |
| i mycket hög grad | 8 (57,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på /diskuterat evidensbaserade arbetssätt. | 4,5 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
VFU har bidragit till min professionella utveckling.
| VFU har bidragit till min professionella utveckling. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 8 (57,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU har bidragit till min professionella utveckling. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |