2BM019 Reproduktionens fysiologi och psykologi VT24

Antal respondenter: 37
Antal svar: 18
Svarsfrekvens: 48,65 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad5 (27,8%)
i mycket hög grad12 (66,7%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,51,021,9 %1,04,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (5,6%)
i hög grad10 (55,6%)
i mycket hög grad6 (33,3%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,11,023,4 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad1 (5,6%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad8 (44,4%)
i mycket hög grad6 (33,3%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,91,128,1 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad10 (55,6%)
i mycket hög grad5 (27,8%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,01,024,3 %1,04,04,04,55,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (22,2%)
i hög grad6 (33,3%)
i mycket hög grad7 (38,9%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,01,127,1 %1,03,54,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad4 (22,2%)
i mycket hög grad11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,31,125,0 %1,04,05,05,05,0

Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.

Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (33,3%)
i mycket hög grad11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om embryologi var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
4,41,022,1 %1,04,05,05,05,0

Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (44,4%)
i mycket hög grad9 (50,0%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om barnmorskans handläggning under graviditet var
relevant i förhållande till kursens lärandemål.
4,31,022,4 %1,04,04,55,05,0

Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.

Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad5 (27,8%)
i mycket hög grad12 (66,7%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om graviditetens fysiologi var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
4,51,021,9 %1,04,05,05,05,0

Föreläsningen om graviditetens och det tidiga föräldraskapets psykologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om graviditetens och det tidiga föräldraskapets psykologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad10 (55,6%)
i mycket hög grad7 (38,9%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om graviditetens och det tidiga föräldraskapets psykologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,922,3 %1,04,04,05,05,0

Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad4 (22,2%)
i mycket hög grad11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna om förlossningssmärta och smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,31,125,0 %1,04,05,05,05,0

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad4 (22,2%)
i mycket hög grad13 (72,2%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträningen på KTC i YP, VU, SF mätning, pinard och icke farmakologisk smärtlindring var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,61,021,6 %1,04,55,05,05,0

Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var  givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var  givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad8 (44,4%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Grupparbetet med efterföljande examinerande seminarium om eftervård och amning var  givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,025,0 %1,04,04,05,05,0

Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.

Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad5 (27,8%)
i mycket hög grad12 (66,7%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om vattenfödsel var relevant i förhållande till kursens
lärandemål.
4,51,021,9 %1,04,05,05,05,0

Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (5,6%)
i hög grad8 (44,4%)
i mycket hög grad8 (44,4%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om det nyfödda barnet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,023,8 %1,04,04,05,05,0

Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.

Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (33,3%)
i mycket hög grad11 (61,1%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om fosterövervakning vid normal förlossning var relevant i förhållande till
kursens lärandemål.
4,41,022,1 %1,04,05,05,05,0

Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad2 (11,1%)
delvis5 (27,8%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad3 (16,7%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarierna om artikelgranskning var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,51,131,4 %1,03,04,04,05,0

Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (5,6%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad9 (50,0%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet om förlossningssmärta, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,31,023,8 %1,04,04,55,05,0

Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (11,1%)
i liten grad2 (11,1%)
delvis2 (11,1%)
i hög grad6 (33,3%)
i mycket hög grad6 (33,3%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Förberedelsen att söka vetenskaplig artikel, genomförandet och redovisningen av studieuppgift Evidensbaserad vård vid normal förlossning, var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,71,437,4 %1,03,04,05,05,0

Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (5,6%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad9 (50,0%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Reflektionsseminariet om amning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,31,023,8 %1,04,04,55,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.Antal svar
i mycket liten grad1 (5,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (33,3%)
i hög grad7 (38,9%)
i mycket hög grad4 (22,2%)
Summa18 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.3,71,027,3 %1,03,04,04,05,0