
VT 25: 1AR034 (AR034): Arbetsterapi 3 - Prevention och uppföljning
Antal respondenter: 46
Antal svar: 13
Svarsfrekvens: 28,26 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (15,4%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 6 (46,2%) |
| i hög grad | 4 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 2,9 | 1,0 | 35,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (46,2%) |
| i hög grad | 5 (38,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,7%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,4 | 1,0 | 28,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (15,4%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 8 (61,5%) |
| i hög grad | 2 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 2,8 | 0,9 | 33,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (23,1%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 5 (38,5%) |
| i hög grad | 4 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 2,8 | 1,2 | 42,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (23,1%) |
| i liten grad | 2 (15,4%) |
| delvis | 6 (46,2%) |
| i hög grad | 2 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,5 | 1,1 | 41,4 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 6 (46,2%) |
| delvis | 3 (23,1%) |
| i hög grad | 3 (23,1%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 2,6 | 1,0 | 36,7 % | 1,0 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 |
Administration och information under kursen har fungerat väl.
| Administration och information under kursen har fungerat väl. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (30,8%) |
| i liten grad | 2 (15,4%) |
| delvis | 2 (15,4%) |
| i hög grad | 5 (38,5%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Administration och information under kursen har fungerat väl. | 2,6 | 1,3 | 50,7 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling.
| Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (15,4%) |
| i liten grad | 3 (23,1%) |
| delvis | 4 (30,8%) |
| i hög grad | 4 (30,8%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | 2,8 | 1,1 | 39,4 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen.
| Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (23,1%) |
| i hög grad | 8 (61,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,7%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | 3,6 | 1,0 | 26,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 3 (23,1%) |
| delvis | 6 (46,2%) |
| i hög grad | 3 (23,1%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 2,8 | 0,9 | 31,6 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska.
| De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (23,1%) |
| i liten grad | 2 (15,4%) |
| delvis | 6 (46,2%) |
| i hög grad | 2 (15,4%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | 2,5 | 1,1 | 41,4 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen.
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (15,4%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (38,5%) |
| i hög grad | 6 (46,2%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | 3,2 | 1,1 | 33,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |