
HT22 (AN C) 2AN010
Antal respondenter: 23
Antal svar: 6
Svarsfrekvens: 26,09 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 2 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (33,3%) | 
| i hög grad | 2 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,9 | 22,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).  | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (33,3%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).  | 3,7 | 0,5 | 14,1 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter  på kursens utformning och innehåll.  | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter  på kursens utformning och innehåll.  | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (33,3%) | 
| i hög grad | 3 (50,0%) | 
| i mycket hög grad | 1 (16,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 3,8 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (16,7%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 1 (16,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | 4,0 | 0,6 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (33,3%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 3,7 | 0,5 | 14,1 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (16,7%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 1 (16,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 4,0 | 0,6 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (33,3%) | 
| i hög grad | 3 (50,0%) | 
| i mycket hög grad | 1 (16,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,8 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (16,7%) | 
| i hög grad | 5 (83,3%) | 
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 3,8 | 0,4 | 10,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 3 (50,0%) | 
| i hög grad | 1 (16,7%) | 
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 3,8 | 1,0 | 25,6 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (16,7%) | 
| i hög grad | 4 (66,7%) | 
| i mycket hög grad | 1 (16,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,0 | 0,6 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| ·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar | 
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| I liten grad | 0 (0,0%) | 
| Delvis | 0 (0,0%) | 
| I hög grad | 6 (100,0%) | 
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 4,0 | 0,0 | 0,0 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| ·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar | 
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| I liten grad | 0 (0,0%) | 
| Delvis | 1 (20,0%) | 
| I hög grad | 1 (20,0%) | 
| I mycket hög grad | 3 (60,0%) | 
| Summa | 5 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,4 | 0,9 | 20,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| ·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar | 
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| I liten grad | 0 (0,0%) | 
| Delvis | 0 (0,0%) | 
| I hög grad | 4 (66,7%) | 
| I mycket hög grad | 2 (33,3%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Är utbildningens innehåll relevant för er kommande profession
| Är utbildningens innehåll relevant för er kommande profession | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 2 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) | 
| Summa | 6 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Är utbildningens innehåll relevant för er kommande profession | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Gräns mellan liv och död och etik och omvårdnad i livets slutskede” gav mig värdefull kunskap inför min kommande yrkesutövning
| Gräns mellan liv och död och etik och omvårdnad i livets slutskede” gav mig värdefull kunskap inför min kommande yrkesutövning | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (40,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (20,0%) | 
| i hög grad | 2 (40,0%) | 
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) | 
| Summa | 5 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gräns mellan liv och död och etik och omvårdnad i livets slutskede” gav mig värdefull kunskap inför min kommande yrkesutövning | 2,6 | 1,5 | 58,3 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |