
Hälsa i samhälle och miljö, termin 11, HT25
Antal respondenter: 143
Antal svar: 38
Svarsfrekvens: 26,57 %
Hälsa i samhälle och miljö, termin 11, HT25
Antal respondenter: 143
Antal svar: 38
Svarsfrekvens: 26,57 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 2 (5,3%) |
| 3 | 2 (5,3%) |
| 4 | 6 (15,8%) |
| 5 | 12 (31,6%) |
| 6 Instämmer helt | 15 (39,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,9 | 1,3 | 26,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 1 (2,6%) |
| 3 | 2 (5,3%) |
| 4 | 5 (13,2%) |
| 5 | 7 (18,4%) |
| 6 Instämmer helt | 22 (57,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,2 | 1,3 | 24,5 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 2 (5,3%) |
| 3 | 3 (7,9%) |
| 4 | 8 (21,1%) |
| 5 | 10 (26,3%) |
| 6 Instämmer helt | 14 (36,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,7 | 1,3 | 28,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (5,4%) |
| 5 | 6 (16,2%) |
| 6 Instämmer helt | 29 (78,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 37 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 5,7 | 0,6 | 9,8 % | 4,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 1 (2,6%) |
| 3 | 6 (15,8%) |
| 4 | 9 (23,7%) |
| 5 | 6 (15,8%) |
| 6 Instämmer helt | 15 (39,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,7 | 1,4 | 29,2 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 5 (13,2%) |
| 5 | 6 (15,8%) |
| 6 Instämmer helt | 26 (68,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 5,4 | 1,0 | 18,9 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (2,6%) |
| 4 | 2 (5,3%) |
| 5 | 11 (28,9%) |
| 6 Instämmer helt | 22 (57,9%) |
| Vet ej | 1 (2,6%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 5,4 | 1,0 | 19,3 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 4 (10,5%) |
| 3 | 4 (10,5%) |
| 4 | 8 (21,1%) |
| 5 | 8 (21,1%) |
| 6 Instämmer helt | 14 (36,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,6 | 1,4 | 29,5 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 1 (2,6%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 3 (7,9%) |
| 5 | 9 (23,7%) |
| 6 Instämmer helt | 24 (63,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 5,4 | 1,1 | 21,0 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 3 (7,9%) |
| 2 | 1 (2,6%) |
| 3 | 7 (18,4%) |
| 4 | 9 (23,7%) |
| 5 | 7 (18,4%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (26,3%) |
| Vet ej | 1 (2,6%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,2 | 1,5 | 35,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (2,6%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 3 (7,9%) |
| 4 | 3 (7,9%) |
| 5 | 8 (21,1%) |
| 6 Instämmer helt | 22 (57,9%) |
| Vet ej | 1 (2,6%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 5,2 | 1,2 | 22,7 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 3 (7,9%) |
| 5 | 10 (26,3%) |
| 6 Instämmer helt | 23 (60,5%) |
| Vet ej | 2 (5,3%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 5,6 | 0,7 | 11,7 % | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag upplevde att kursens undervisning om klimatförändringar i relation till hälsa, One Health och klimatkommunikation hade relevant innehåll och bidrog till mitt lärande.
| Jag upplevde att kursens undervisning om klimatförändringar i relation till hälsa, One Health och klimatkommunikation hade relevant innehåll och bidrog till mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 3 (7,9%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 3 (7,9%) |
| 4 | 10 (26,3%) |
| 5 | 7 (18,4%) |
| 6 Instämmer helt | 15 (39,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursens undervisning om klimatförändringar i relation till hälsa, One Health och klimatkommunikation hade relevant innehåll och bidrog till mitt lärande. | 4,7 | 1,5 | 31,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
PU (Professionell utveckling) - strimman bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål
| PU (Professionell utveckling) - strimman bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (5,3%) |
| 3 | 3 (7,9%) |
| 4 | 6 (15,8%) |
| 5 | 10 (26,3%) |
| 6 Instämmer helt | 15 (39,5%) |
| Vet ej | 2 (5,3%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PU (Professionell utveckling) - strimman bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål | 5,0 | 1,3 | 25,1 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 7,0 |
Primärvårdsstrimman (PV) bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål.
| Primärvårdsstrimman (PV) bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (5,3%) |
| 4 | 4 (10,5%) |
| 5 | 7 (18,4%) |
| 6 Instämmer helt | 25 (65,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 38 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Primärvårdsstrimman (PV) bidrog till mitt uppnående av kursens lärandemål. | 5,4 | 0,9 | 16,4 % | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |