7KB006 Barnmorskans profession inom gynekologi, mödrahälsovård samt antikonception VT24
Antal respondenter: 10
Antal svar: 8
Svarsfrekvens: 80,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,8 | 0,5 | 9,7 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (62,5%) |
| i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,9 | 1,0 | 25,6 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (62,5%) |
| i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen och workshopen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen och workshopen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen och workshopen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
MI-föreläsning och MI-övningar var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| MI-föreläsning och MI-övningar var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MI-föreläsning och MI-övningar var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (62,5%) |
| i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |