7KB006 Barnmorskans profession inom gynekologi, mödrahälsovård samt antikonception VT24
Antal respondenter: 10
Antal svar: 8
Svarsfrekvens: 80,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (25,0%) |
i mycket hög grad | 6 (75,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,8 | 0,5 | 9,7 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (62,5%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (12,5%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,9 | 1,0 | 25,6 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (62,5%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen och workshopen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen och workshopen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen och workshopen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
MI-föreläsning och MI-övningar var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
MI-föreläsning och MI-övningar var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MI-föreläsning och MI-övningar var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (62,5%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 5 (62,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |