HT21 (KBH) 2QA315 Specifik omvårdnad inom barnkirurgi
Antal respondenter: 11
Antal svar: 6
Svarsfrekvens: 54,55 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 4 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (16,7%) |
| i hög grad | 1 (16,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,5 | 0,8 | 18,6 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (16,7%) |
| i hög grad | 2 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens konsekutiva läraktiviteter och examinationer (så kallade delexaminationer) var ett stöd i mitt lärande.
| Jag upplevde att kursens konsekutiva läraktiviteter och examinationer (så kallade delexaminationer) var ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (16,7%) |
| i hög grad | 1 (16,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursens konsekutiva läraktiviteter och examinationer (så kallade delexaminationer) var ett stöd i mitt lärande. | 4,5 | 0,8 | 18,6 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har reflekterat över det jag lärt mig under den här kursen.
| Jag har reflekterat över det jag lärt mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har reflekterat över det jag lärt mig under den här kursen. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag är på det hela taget nöjd med den här kursen.
| Jag är på det hela taget nöjd med den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är på det hela taget nöjd med den här kursen. | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattade att kursansvariga redan från början klargjorde vad de väntade sig av mig som student.
| Jag uppfattade att kursansvariga redan från början klargjorde vad de väntade sig av mig som student. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattade att kursansvariga redan från början klargjorde vad de väntade sig av mig som student. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |