2SP032 Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad HT25 (ANE, DSK, IVA helfart)

Antal respondenter: 80
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 37,50 %


 

2SP032 Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad HT25 (ANE, DSK, IVA helfart)

Antal respondenter: 80
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 37,50 %


 

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (3,3%)
36 (20,0%)
45 (16,7%)
57 (23,3%)
6 Instämmer
    helt
11 (36,7%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.4,71,326,9 %2,04,05,06,06,0

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (3,3%)
33 (10,0%)
43 (10,0%)
56 (20,0%)
6 Instämmer
    helt
17 (56,7%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).5,21,222,8 %2,05,06,06,06,0

Kursen som helhet var bra.

Kursen som helhet var bra.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
38 (26,7%)
45 (16,7%)
59 (30,0%)
6 Instämmer
    helt
8 (26,7%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen som helhet var bra.4,61,225,5 %3,03,55,05,56,0

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.

Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
23 (10,0%)
35 (16,7%)
46 (20,0%)
56 (20,0%)
6 Instämmer
    helt
10 (33,3%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.4,51,430,7 %2,03,55,06,06,0

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (3,3%)
23 (10,0%)
35 (16,7%)
49 (30,0%)
55 (16,7%)
6 Instämmer
    helt
7 (23,3%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.4,21,434,0 %1,03,04,05,06,0

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad6 (20,0%)
delvis13 (43,3%)
i hög grad8 (26,7%)
i mycket hög grad3 (10,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.3,30,927,8 %2,03,03,04,05,0

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad3 (10,0%)
delvis9 (30,0%)
i hög grad14 (46,7%)
i mycket hög grad4 (13,3%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.3,60,923,4 %2,03,04,04,05,0

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad3 (10,0%)
delvis8 (26,7%)
i hög grad16 (53,3%)
i mycket hög grad2 (6,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.3,50,925,7 %1,03,04,04,05,0

Mina kunskaper om forskningsmetoder har fördjupats

Mina kunskaper om forskningsmetoder har fördjupatsAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis6 (20,0%)
i hög grad15 (50,0%)
i mycket hög grad8 (26,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina kunskaper om forskningsmetoder har fördjupats4,00,819,7 %2,04,04,04,55,0

Kursen gav mig fördjupade kunskaper i forskningsetik

Kursen gav mig fördjupade kunskaper i forskningsetikAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (6,7%)
delvis7 (23,3%)
i hög grad13 (43,3%)
i mycket hög grad8 (26,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen gav mig fördjupade kunskaper i forskningsetik3,90,922,7 %2,03,04,04,55,0

Kursen gav kunskaper för att kunna använda och sammanföra (integrera) vetenskapliga och metodologiska begrepp inom huvudområdet omvårdnad och specialistområdet

Kursen gav kunskaper för att kunna använda och sammanföra (integrera) vetenskapliga och metodologiska begrepp inom huvudområdet omvårdnad och specialistområdetAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis7 (23,3%)
i hög grad17 (56,7%)
i mycket hög grad6 (20,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen gav kunskaper för att kunna använda och sammanföra (integrera) vetenskapliga och metodologiska begrepp inom huvudområdet omvårdnad och specialistområdet4,00,716,9 %3,04,04,04,05,0