
2SP032 Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad HT25 (ANE, DSK, IVA helfart)
Antal respondenter: 80
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 37,50 %
2SP032 Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad HT25 (ANE, DSK, IVA helfart)
Antal respondenter: 80
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 37,50 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (3,3%) |
| 3 | 6 (20,0%) |
| 4 | 5 (16,7%) |
| 5 | 7 (23,3%) |
| 6 Instämmer helt | 11 (36,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,7 | 1,3 | 26,9 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (3,3%) |
| 3 | 3 (10,0%) |
| 4 | 3 (10,0%) |
| 5 | 6 (20,0%) |
| 6 Instämmer helt | 17 (56,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,2 | 1,2 | 22,8 % | 2,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 8 (26,7%) |
| 4 | 5 (16,7%) |
| 5 | 9 (30,0%) |
| 6 Instämmer helt | 8 (26,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,6 | 1,2 | 25,5 % | 3,0 | 3,5 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 3 (10,0%) |
| 3 | 5 (16,7%) |
| 4 | 6 (20,0%) |
| 5 | 6 (20,0%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 4,5 | 1,4 | 30,7 % | 2,0 | 3,5 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (3,3%) |
| 2 | 3 (10,0%) |
| 3 | 5 (16,7%) |
| 4 | 9 (30,0%) |
| 5 | 5 (16,7%) |
| 6 Instämmer helt | 7 (23,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,2 | 1,4 | 34,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 6 (20,0%) |
| delvis | 13 (43,3%) |
| i hög grad | 8 (26,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (10,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 3,3 | 0,9 | 27,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (10,0%) |
| delvis | 9 (30,0%) |
| i hög grad | 14 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (13,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,6 | 0,9 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 3 (10,0%) |
| delvis | 8 (26,7%) |
| i hög grad | 16 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 2 (6,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,5 | 0,9 | 25,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Mina kunskaper om forskningsmetoder har fördjupats
| Mina kunskaper om forskningsmetoder har fördjupats | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 6 (20,0%) |
| i hög grad | 15 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 8 (26,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina kunskaper om forskningsmetoder har fördjupats | 4,0 | 0,8 | 19,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen gav mig fördjupade kunskaper i forskningsetik
| Kursen gav mig fördjupade kunskaper i forskningsetik | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (6,7%) |
| delvis | 7 (23,3%) |
| i hög grad | 13 (43,3%) |
| i mycket hög grad | 8 (26,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen gav mig fördjupade kunskaper i forskningsetik | 3,9 | 0,9 | 22,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen gav kunskaper för att kunna använda och sammanföra (integrera) vetenskapliga och metodologiska begrepp inom huvudområdet omvårdnad och specialistområdet
| Kursen gav kunskaper för att kunna använda och sammanföra (integrera) vetenskapliga och metodologiska begrepp inom huvudområdet omvårdnad och specialistområdet | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 7 (23,3%) |
| i hög grad | 17 (56,7%) |
| i mycket hög grad | 6 (20,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen gav kunskaper för att kunna använda och sammanföra (integrera) vetenskapliga och metodologiska begrepp inom huvudområdet omvårdnad och specialistområdet | 4,0 | 0,7 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |