
2QA250 Omvårdnad vid astma, allergi och KOL, del 1 HT24-VT25
Antal respondenter: 27
Antal svar: 20
Svarsfrekvens: 74,07 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 13 (65,0%) | 
| i mycket hög grad | 7 (35,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 14 (70,0%) | 
| i mycket hög grad | 6 (30,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,5 | 10,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,0%) | 
| i hög grad | 13 (65,0%) | 
| i mycket hög grad | 6 (30,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,2 | 0,6 | 12,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 3 (15,0%) | 
| i hög grad | 8 (40,0%) | 
| i mycket hög grad | 9 (45,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (5,0%) | 
| delvis | 1 (5,0%) | 
| i hög grad | 5 (25,0%) | 
| i mycket hög grad | 13 (65,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,8 | 18,4 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 6 (30,0%) | 
| i hög grad | 8 (40,0%) | 
| i mycket hög grad | 6 (30,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 4,0 | 0,8 | 19,9 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (5,0%) | 
| delvis | 4 (20,0%) | 
| i hög grad | 8 (40,0%) | 
| i mycket hög grad | 7 (35,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 4,0 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 4 (20,0%) | 
| i hög grad | 9 (45,0%) | 
| i mycket hög grad | 7 (35,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 4,2 | 0,7 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (5,0%) | 
| delvis | 8 (40,0%) | 
| i hög grad | 7 (35,0%) | 
| i mycket hög grad | 4 (20,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 3,7 | 0,9 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 6 (30,0%) | 
| i hög grad | 9 (45,0%) | 
| i mycket hög grad | 5 (25,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,0 | 0,8 | 19,2 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 5 (25,0%) | 
| i hög grad | 7 (35,0%) | 
| i mycket hög grad | 8 (40,0%) | 
| Summa | 20 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,2 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |