2BM023 Mödrahälsovård och antikonception HT24

Antal respondenter: 40
Antal svar: 35
Svarsfrekvens: 87,50 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad20 (57,1%)
i mycket hög grad15 (42,9%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,40,511,3 %4,04,04,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,6%)
i hög grad16 (45,7%)
i mycket hög grad16 (45,7%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,40,614,8 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis8 (22,9%)
i hög grad16 (45,7%)
i mycket hög grad11 (31,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,10,718,2 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis7 (20,0%)
i hög grad22 (62,9%)
i mycket hög grad6 (17,1%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,00,615,6 %3,04,04,04,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad19 (54,3%)
i mycket hög grad13 (37,1%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,30,716,5 %2,04,04,05,05,0

Hur värderar du kursen i sin helhet?

Hur värderar du kursen i sin helhet?Antal svar
mycket dålig0 (0,0%)
dålig0 (0,0%)
varken bra eller dålig1 (2,9%)
bra19 (54,3%)
mycket bra15 (42,9%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur värderar du kursen i sin helhet?4,40,612,6 %3,04,04,05,05,0

Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål.

Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad16 (45,7%)
i mycket hög grad17 (48,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål.4,40,613,7 %3,04,04,05,05,0

Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.

Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad15 (42,9%)
i mycket hög grad19 (54,3%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.4,50,612,5 %3,04,05,05,05,0

Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..

Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,7%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad17 (48,6%)
i mycket hög grad15 (42,9%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..4,30,818,4 %2,04,04,05,05,0

Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.

Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad4 (11,8%)
delvis12 (35,3%)
i hög grad11 (32,4%)
i mycket hög grad6 (17,6%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.3,51,029,2 %1,03,03,54,05,0

Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (5,7%)
delvis5 (14,3%)
i hög grad17 (48,6%)
i mycket hög grad11 (31,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,10,820,7 %2,04,04,05,05,0

Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad14 (40,0%)
i mycket hög grad18 (51,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,716,7 %2,04,05,05,05,0

Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad13 (37,1%)
i mycket hög grad19 (54,3%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,716,7 %2,04,05,05,05,0

Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.

Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis5 (14,3%)
i hög grad15 (42,9%)
i mycket hög grad14 (40,0%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.4,20,819,0 %2,04,04,05,05,0

MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.

MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (17,1%)
i hög grad12 (34,3%)
i mycket hög grad17 (48,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.4,30,817,6 %3,04,04,05,05,0

Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.

Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,7%)
i liten grad2 (5,7%)
delvis3 (8,6%)
i hög grad19 (54,3%)
i mycket hög grad9 (25,7%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.3,91,127,0 %1,04,04,04,55,0

Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (17,1%)
i mycket hög grad29 (82,9%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,47,9 %4,05,05,05,05,0

Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.

Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad11 (31,4%)
i mycket hög grad22 (62,9%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.4,60,613,3 %3,04,05,05,05,0

Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.

Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (17,6%)
i hög grad12 (35,3%)
i mycket hög grad16 (47,1%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.4,30,817,7 %3,04,04,05,05,0

Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.

Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,4%)
i hög grad7 (20,0%)
i mycket hög grad24 (68,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.4,60,715,3 %3,04,05,05,05,0

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,4%)
i hög grad11 (31,4%)
i mycket hög grad20 (57,1%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.4,50,715,7 %3,04,05,05,05,0