
2BM023 Mödrahälsovård och antikonception HT24
Antal respondenter: 40
Antal svar: 35
Svarsfrekvens: 87,50 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 20 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 15 (42,9%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,5 | 11,3 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (8,6%) |
| i hög grad | 16 (45,7%) |
| i mycket hög grad | 16 (45,7%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 8 (22,9%) |
| i hög grad | 16 (45,7%) |
| i mycket hög grad | 11 (31,4%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 0,7 | 18,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 7 (20,0%) |
| i hög grad | 22 (62,9%) |
| i mycket hög grad | 6 (17,1%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,6 | 15,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,9%) |
| delvis | 2 (5,7%) |
| i hög grad | 19 (54,3%) |
| i mycket hög grad | 13 (37,1%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 0,7 | 16,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dålig | 0 (0,0%) |
| dålig | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dålig | 1 (2,9%) |
| bra | 19 (54,3%) |
| mycket bra | 15 (42,9%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,4 | 0,6 | 12,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,7%) |
| i hög grad | 16 (45,7%) |
| i mycket hög grad | 17 (48,6%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (2,9%) |
| i hög grad | 15 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 19 (54,3%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..
| Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (5,7%) |
| delvis | 1 (2,9%) |
| i hög grad | 17 (48,6%) |
| i mycket hög grad | 15 (42,9%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | 4,3 | 0,8 | 18,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.
| Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
| i liten grad | 4 (11,8%) |
| delvis | 12 (35,3%) |
| i hög grad | 11 (32,4%) |
| i mycket hög grad | 6 (17,6%) |
| Summa | 34 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,0 | 29,2 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (5,7%) |
| delvis | 5 (14,3%) |
| i hög grad | 17 (48,6%) |
| i mycket hög grad | 11 (31,4%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 20,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,9%) |
| delvis | 2 (5,7%) |
| i hög grad | 14 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 18 (51,4%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,9%) |
| delvis | 2 (5,7%) |
| i hög grad | 13 (37,1%) |
| i mycket hög grad | 19 (54,3%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.
| Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (2,9%) |
| delvis | 5 (14,3%) |
| i hög grad | 15 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 14 (40,0%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.
| MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (17,1%) |
| i hög grad | 12 (34,3%) |
| i mycket hög grad | 17 (48,6%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.
| Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (5,7%) |
| i liten grad | 2 (5,7%) |
| delvis | 3 (8,6%) |
| i hög grad | 19 (54,3%) |
| i mycket hög grad | 9 (25,7%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål. | 3,9 | 1,1 | 27,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (17,1%) |
| i mycket hög grad | 29 (82,9%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 7,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.
| Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (5,7%) |
| i hög grad | 11 (31,4%) |
| i mycket hög grad | 22 (62,9%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | 4,6 | 0,6 | 13,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (17,6%) |
| i hög grad | 12 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 16 (47,1%) |
| Summa | 34 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (11,4%) |
| i hög grad | 7 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 24 (68,6%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,6 | 0,7 | 15,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (11,4%) |
| i hög grad | 11 (31,4%) |
| i mycket hög grad | 20 (57,1%) |
| Summa | 35 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,5 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |