
2BM023 Mödrahälsovård och antikonception HT24
Antal respondenter: 40
Antal svar: 35
Svarsfrekvens: 87,50 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 20 (57,1%) |
i mycket hög grad | 15 (42,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,5 | 11,3 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (8,6%) |
i hög grad | 16 (45,7%) |
i mycket hög grad | 16 (45,7%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 14,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 8 (22,9%) |
i hög grad | 16 (45,7%) |
i mycket hög grad | 11 (31,4%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 0,7 | 18,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 7 (20,0%) |
i hög grad | 22 (62,9%) |
i mycket hög grad | 6 (17,1%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,6 | 15,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 2 (5,7%) |
i hög grad | 19 (54,3%) |
i mycket hög grad | 13 (37,1%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 0,7 | 16,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
---|---|
mycket dålig | 0 (0,0%) |
dålig | 0 (0,0%) |
varken bra eller dålig | 1 (2,9%) |
bra | 19 (54,3%) |
mycket bra | 15 (42,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,4 | 0,6 | 12,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,7%) |
i hög grad | 16 (45,7%) |
i mycket hög grad | 17 (48,6%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om komplicerad graviditet var relevant till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål.
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (2,9%) |
i hög grad | 15 (42,9%) |
i mycket hög grad | 19 (54,3%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om hypertoni och preeklampsi var relevant till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,6 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål..
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,7%) |
delvis | 1 (2,9%) |
i hög grad | 17 (48,6%) |
i mycket hög grad | 15 (42,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om antikonception var relevant till kursens lärandemål.. | 4,3 | 0,8 | 18,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål.
Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (2,9%) |
i liten grad | 4 (11,8%) |
delvis | 12 (35,3%) |
i hög grad | 11 (32,4%) |
i mycket hög grad | 6 (17,6%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminariet om jämställt föräldraskap var relevant till kursens lärandemål. | 3,5 | 1,0 | 29,2 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (5,7%) |
delvis | 5 (14,3%) |
i hög grad | 17 (48,6%) |
i mycket hög grad | 11 (31,4%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,8 | 20,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 2 (5,7%) |
i hög grad | 14 (40,0%) |
i mycket hög grad | 18 (51,4%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningen om IUFD med Ingela Rådestad var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 2 (5,7%) |
i hög grad | 13 (37,1%) |
i mycket hög grad | 19 (54,3%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (2,9%) |
delvis | 5 (14,3%) |
i hög grad | 15 (42,9%) |
i mycket hög grad | 14 (40,0%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (17,1%) |
i hög grad | 12 (34,3%) |
i mycket hög grad | 17 (48,6%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (5,7%) |
i liten grad | 2 (5,7%) |
delvis | 3 (8,6%) |
i hög grad | 19 (54,3%) |
i mycket hög grad | 9 (25,7%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål. | 3,9 | 1,1 | 27,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 6 (17,1%) |
i mycket hög grad | 29 (82,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 7,9 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (5,7%) |
i hög grad | 11 (31,4%) |
i mycket hög grad | 22 (62,9%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | 4,6 | 0,6 | 13,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (17,6%) |
i hög grad | 12 (35,3%) |
i mycket hög grad | 16 (47,1%) |
Summa | 34 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (11,4%) |
i hög grad | 7 (20,0%) |
i mycket hög grad | 24 (68,6%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,6 | 0,7 | 15,3 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (11,4%) |
i hög grad | 11 (31,4%) |
i mycket hög grad | 20 (57,1%) |
Summa | 35 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,5 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |