2QA319 HT21
Antal respondenter: 20
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 60,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (16,7%) |
i hög grad | 8 (66,7%) |
i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,6 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (33,3%) |
i hög grad | 8 (66,7%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,7 | 0,5 | 13,4 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 10 (83,3%) |
i hög grad | 1 (8,3%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,0 | 0,4 | 14,2 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (16,7%) |
i liten grad | 3 (25,0%) |
delvis | 6 (50,0%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 1 (8,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 2,6 | 1,1 | 41,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 2 (16,7%) |
i liten grad | 5 (41,7%) |
delvis | 2 (16,7%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,5 | 1,1 | 43,5 % | 1,0 | 2,0 | 2,0 | 3,5 | 4,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (25,0%) |
i liten grad | 4 (33,3%) |
delvis | 4 (33,3%) |
i hög grad | 1 (8,3%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 2,2 | 1,0 | 42,9 % | 1,0 | 1,5 | 2,0 | 3,0 | 4,0 |
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång.
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 5 (41,7%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 1 (8,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | 3,5 | 0,8 | 22,8 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet.
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 3 (25,0%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | 3,8 | 0,9 | 23,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter.
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 7 (58,3%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | 3,6 | 0,8 | 22,1 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 6 (50,0%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 3,5 | 0,5 | 14,9 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Hur viktig var det för dig att egen beteendeförändring ingick i kursen?
Hur viktig var det för dig att egen beteendeförändring ingick i kursen? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 4 (33,3%) |
delvis | 3 (25,0%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hur viktig var det för dig att egen beteendeförändring ingick i kursen? | 3,2 | 1,1 | 35,0 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning hade ni stöd av varandra i er beteendeförändring och lärandeprocess?
I vilken utsträckning hade ni stöd av varandra i er beteendeförändring och lärandeprocess? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (18,2%) |
delvis | 4 (36,4%) |
i hög grad | 5 (45,5%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 11 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning hade ni stöd av varandra i er beteendeförändring och lärandeprocess? | 3,3 | 0,8 | 24,0 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper i din kliniska vardag?
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper i din kliniska vardag? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 3 (25,0%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 3 (25,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper i din kliniska vardag? | 3,8 | 0,9 | 24,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera kursen till kollegor med liknande yrkesroll?
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera kursen till kollegor med liknande yrkesroll? | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 3 (25,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 5 (41,7%) |
i hög grad | 3 (25,0%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera kursen till kollegor med liknande yrkesroll? | 2,7 | 1,2 | 43,3 % | 1,0 | 1,5 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |