2LA006 MDBI Moment 3-5 VT25 Kursenkät Danderyd
Antal respondenter: 38
Antal svar: 6
Svarsfrekvens: 15,79 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (16,7%) |
| I hög grad | 2 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (16,7%) |
| i hög grad | 4 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,6 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (16,7%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 1,1 | 27,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (33,3%) |
| i hög grad | 2 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 0,9 | 22,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 4 (66,7%) |
| I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (50,0%) |
| I hög grad | 3 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,5 | 0,5 | 15,6 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 4 (66,7%) |
| I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (16,7%) |
| I hög grad | 3 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,2 | 0,8 | 18,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (16,7%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (50,0%) |
| I hög grad | 2 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,0 | 1,1 | 36,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,7 | 0,5 | 11,1 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (16,7%) |
| I hög grad | 2 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,3 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (16,7%) |
| Delvis | 1 (16,7%) |
| I hög grad | 1 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Vet ej | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,8 | 1,3 | 34,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (16,7%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 4 (66,7%) |
| I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 25,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (16,7%) |
| I hög grad | 3 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 4,2 | 0,8 | 18,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (16,7%) |
| I hög grad | 1 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,5 | 0,8 | 18,6 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (33,3%) |
| I hög grad | 3 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,8 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 3 (50,0%) |
| Alltid | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 0,5 | 15,6 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 1 (16,7%) |
| Ofta | 1 (16,7%) |
| Alltid | 4 (66,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,5 | 0,8 | 23,9 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 1 (16,7%) |
| Alltid | 5 (83,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,8 | 0,4 | 10,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 1 (16,7%) |
| Alltid | 5 (83,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,8 | 0,4 | 10,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
KURSSPECIFIKA FRÅGOR
MOMENT 3 - Verksamhetsförlagd utbildning i primärvård
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1.Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 0 (0,0%) |
| 4. | 3 (50,0%) |
| 5. Instämmer helt | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 1 (16,7%) |
| 4 | 2 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,3 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick utrymme för att öva på anamnes och status under VFU-veckan. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag fick utrymme för att öva på anamnes och status under VFU-veckan. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Inställer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (33,3%) |
| 4 | 2 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 2 (33,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick utrymme för att öva på anamnes och status under VFU-veckan. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,0 | 0,9 | 22,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under fallseminariet på momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under fallseminariet på momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 1 (16,7%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (16,7%) |
| 2. | 1 (16,7%) |
| 3. | 0 (0,0%) |
| 4. | 1 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 2 (33,3%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under fallseminariet på momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,8 | 2,1 | 75,4 % | 0,0 | 1,5 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under TBL-tillfället inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under TBL-tillfället inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (16,7%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 1 (16,7%) |
| 4. | 1 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 3 (50,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under TBL-tillfället inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,8 | 1,6 | 41,8 % | 1,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
MOMENT 4 - Professionellt förhållningssätt, ansvar och lärande
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1.Instämmer inte alls | 1 (16,7%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 3 (50,0%) |
| 4. | 1 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,2 | 1,3 | 42,0 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (16,7%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 3 (50,0%) |
| 4 | 1 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,2 | 1,3 | 42,0 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Reflektionsseminariet kändes värdefullt. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Reflektionsseminariet kändes värdefullt. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (16,7%) |
| 2. | 3 (50,0%) |
| 3. | 1 (16,7%) |
| 4. | 0 (0,0%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reflektionsseminariet kändes värdefullt. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,5 | 1,4 | 55,1 % | 1,0 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 5,0 |
SORKK-seminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| SORKK-seminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (16,7%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 3 (50,0%) |
| 4. | 1 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SORKK-seminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,2 | 1,3 | 42,0 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
MOMENT 5 - Tillämpning och integrering
Jag lärde mig mycket under den integrerande workshopen. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under den integrerande workshopen. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 2 (33,3%) |
| 1. | 1 (16,7%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 2 (33,3%) |
| 4. | 0 (0,0%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (16,7%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under den integrerande workshopen. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,0 | 2,0 | 100,0 % | 0,0 | 0,5 | 2,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under gruppövningen om statistisk tolkning samt gruppredovisning (journal club). 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under gruppövningen om statistisk tolkning samt gruppredovisning (journal club). 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. | 4 (66,7%) |
| 2. | 1 (16,7%) |
| 3. | 1 (16,7%) |
| 4. | 0 (0,0%) |
| 5. Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under gruppövningen om statistisk tolkning samt gruppredovisning (journal club). 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 1,5 | 0,8 | 55,8 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,5 | 3,0 |
EXAMINATIONER & UNDERVISNING
Vilken föreläsningsform FÖREDRAR du? (välj ett alternativ)
| Vilken föreläsningsform FÖREDRAR du? (välj ett alternativ) | Antal svar |
|---|---|
| Förinspelade föreläsningar | 1 (16,7%) |
| Streamade liveföreläsningar | 0 (0,0%) |
| Föreläsningar på plats i helkurs | 0 (0,0%) |
| Föreläsningar på plats per sjukhus | 5 (83,3%) |
| Jag går inte på föreläsningar | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilken föreläsningsform FÖREDRAR du? (välj ett alternativ) | 3,5 | 1,2 | 35,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |