7KS011 Omvårdnad som vetenskap och sjuksköterskans profession inom svensk hälso- och sjukvård HT23 KUSSK
Antal respondenter: 32
Antal svar: 25
Svarsfrekvens: 78,13 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (12,0%) |
i hög grad | 19 (76,0%) |
i mycket hög grad | 3 (12,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,5 | 12,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (8,0%) |
i hög grad | 20 (80,0%) |
i mycket hög grad | 3 (12,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,5 | 11,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (8,0%) |
i hög grad | 20 (80,0%) |
i mycket hög grad | 3 (12,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,5 | 11,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (8,0%) |
i hög grad | 21 (84,0%) |
i mycket hög grad | 2 (8,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,4 | 10,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 17 (68,0%) |
i mycket hög grad | 8 (32,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 0,5 | 11,0 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen använde autentiska exempel för att jag skulle utveckla kunskap om yrket.
Undervisningen använde autentiska exempel för att jag skulle utveckla kunskap om yrket. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (8,0%) |
i hög grad | 20 (80,0%) |
i mycket hög grad | 3 (12,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Undervisningen använde autentiska exempel för att jag skulle utveckla kunskap om yrket. | 4,0 | 0,5 | 11,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen har bidragit till att jag har utvecklat kunskaper och färdigheter av betydelse för mitt yrkesutövande som sjuksköterska i Sverige.
Kursen har bidragit till att jag har utvecklat kunskaper och färdigheter av betydelse för mitt yrkesutövande som sjuksköterska i Sverige. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (8,0%) |
i hög grad | 14 (56,0%) |
i mycket hög grad | 9 (36,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen har bidragit till att jag har utvecklat kunskaper och färdigheter av betydelse för mitt yrkesutövande som sjuksköterska i Sverige. | 4,3 | 0,6 | 14,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk och verksamhetsförlagt lärande).
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk och verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (8,0%) |
i hög grad | 16 (64,0%) |
i mycket hög grad | 7 (28,0%) |
Summa | 25 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk och verksamhetsförlagt lärande). | 4,2 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |