2BM027 Vård i samband med barnafödande 1 VT25

Antal respondenter: 39
Antal svar: 35
Svarsfrekvens: 89,74 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad11 (31,4%)
i mycket hög grad23 (65,7%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,60,817,0 %1,04,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad20 (57,1%)
i mycket hög grad12 (34,3%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,20,819,0 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,6%)
i hög grad17 (48,6%)
i mycket hög grad14 (40,0%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,20,819,9 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis7 (20,0%)
i hög grad13 (37,1%)
i mycket hög grad13 (37,1%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,01,024,4 %1,03,54,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,4%)
i hög grad16 (45,7%)
i mycket hög grad14 (40,0%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,20,920,7 %1,04,04,05,05,0

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
 i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad20 (57,1%)
i mycket hög rad12 (34,3%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,20,819,0 %1,04,04,05,05,0

Seminariet i CTG var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet i CTG var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad9 (25,7%)
i mycket hög grad24 (68,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet i CTG var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,60,817,8 %1,04,05,05,05,0

Föreläsningen i Diagnosticering och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen i Diagnosticering och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis4 (11,4%)
i hög grad12 (34,3%)
i mycket hög grad17 (48,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen i Diagnosticering och suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,023,0 %1,04,04,05,05,0

Föreläsningen i Neonatologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen i Neonatologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (11,4%)
i hög grad13 (37,1%)
i mycket hög grad17 (48,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen i Neonatologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,920,8 %1,04,04,05,05,0

Den praktiska träningen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Den praktiska träningen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad5 (14,3%)
i mycket hög grad28 (80,0%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den praktiska träningen var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,70,817,0 %1,05,05,05,05,0

Teamträning i Neo-HLR och Workshop var relevant I förhållande till kursens lärandemål.

Teamträning i Neo-HLR och Workshop var relevant I förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad6 (17,6%)
i mycket hög grad27 (79,4%)
Summa34 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Teamträning i Neo-HLR och Workshop var relevant I förhållande till kursens lärandemål.4,80,510,4 %3,05,05,05,05,0

Den praktiska examinationen i suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den praktiska examinationen i suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (2,9%)
i hög grad10 (28,6%)
i mycket hög grad24 (68,6%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den praktiska examinationen i suturering var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,511,6 %3,04,05,05,05,0

Den praktiska examinationen i Neo-HLR var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den praktiska examinationen i Neo-HLR var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (6,1%)
i hög grad5 (15,2%)
i mycket hög grad26 (78,8%)
Summa33 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den praktiska examinationen i Neo-HLR var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,612,1 %3,05,05,05,05,0

Har du använt dig av GynZone för att förbättra kunskaper om bristningar och suturering? 

Har du använt dig av GynZone för att förbättra kunskaper om bristningar och suturering? Antal svar
Ja28 (80,0%)
Nej7 (20,0%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Har du använt dig av GynZone för att förbättra kunskaper om bristningar och suturering? 1,20,433,8 %1,01,01,01,02,0

Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (8,6%)
i hög grad8 (22,9%)
i mycket hög grad23 (65,7%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,919,8 %1,04,05,05,05,0

Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossning/ BB.

Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossning/ BB.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,7%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad8 (22,9%)
i mycket hög grad23 (65,7%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen på VFU på Förlossning/ BB.4,41,023,4 %1,04,05,05,05,0

Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.

Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,7%)
i liten grad1 (2,9%)
delvis7 (20,0%)
i hög grad12 (34,3%)
i mycket hög grad13 (37,1%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.3,91,128,2 %1,03,04,05,05,0

Under mina placeringar uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.

Under mina placeringar uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.Antal svar
i mycket liten grad3 (8,6%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis5 (14,3%)
i hög grad9 (25,7%)
i mycket hög grad18 (51,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under mina placeringar uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.4,11,229,3 %1,04,05,05,05,0

Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.

Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,7%)
 i liten grad0 (0,0%)
delvis11 (31,4%)
i hög grad14 (40,0%)
i mycket hög grad8 (22,9%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft möjlighet att reflektera över det jag har lärt mig under kursen.3,71,027,0 %1,03,04,04,05,0

Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.

Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,7%)
 i liten grad1 (2,9%)
delvis5 (14,3%)
i hög grad16 (45,7%)
i mycket hög grad11 (31,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen stimulerade mig till att självständigt söka efter information.3,91,126,8 %1,04,04,05,05,0

Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.

Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.Antal svar
i mycket liten grad1 (2,9%)
 i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad14 (40,0%)
i mycket hög grad18 (51,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppmuntrades att ta ansvar för mitt eget lärande.4,40,819,3 %1,04,05,05,05,0

Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner).

Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner).Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
 i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad10 (28,6%)
i mycket hög grad25 (71,4%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har aktivt deltagit under kursens lärandeaktiviteter (e.x. under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner).4,70,59,7 %4,04,05,05,05,0

Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.

Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.Antal svar
i mycket liten grad2 (5,7%)
 i liten grad1 (2,9%)
delvis2 (5,7%)
i hög grad11 (31,4%)
i mycket hög grad19 (54,3%)
Summa35 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen har hjälpt mig att utveckla ett professionellt förhållningssätt.4,31,125,7 %1,04,05,05,05,0