Global Health, VT25
Antal respondenter: 30
Antal svar: 8
Svarsfrekvens: 26,67 %
Vilket program läser du?
| Vilket program läser du? | Antal svar |
|---|---|
| Audionomprogrammet | 1 (20,0%) |
| Läkarprogrammet | 1 (20,0%) |
| Sjuksköterskeprogrammet | 0 (0,0%) |
| Om annat, specificera | 3 (60,0%) |
| Summa | 5 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilket program läser du? | 10,2 | 4,5 | 43,6 % | 2,0 | 8,0 | 11,0 | 14,0 | 14,0 |
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 7 (87,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,9 | 0,4 | 7,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 7 (87,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,9 | 0,4 | 7,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 1 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,6 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 1 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,6 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,5 | 0,8 | 16,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,2 | 1,4 | 32,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,8 | 0,5 | 9,7 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,6 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (25,0%) |
| I hög grad | 2 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 4 (50,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,2 | 0,9 | 20,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 3 (37,5%) |
| I mycket hög grad | 5 (62,5%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (12,5%) |
| I hög grad | 1 (12,5%) |
| I mycket hög grad | 6 (75,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |