2BM023 Mödrahälsovård och antikonception VT25

Antal respondenter: 37
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 81,08 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad15 (50,0%)
i mycket hög grad14 (46,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,40,715,3 %2,04,04,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis1 (3,3%)
i hög grad13 (43,3%)
i mycket hög grad15 (50,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,40,716,5 %2,04,04,55,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (20,0%)
i hög grad11 (36,7%)
i mycket hög grad12 (40,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,11,023,4 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis5 (16,7%)
i hög grad11 (36,7%)
i mycket hög grad12 (40,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,11,025,0 %1,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis4 (13,3%)
i hög grad11 (36,7%)
i mycket hög grad14 (46,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,30,819,4 %2,04,04,05,05,0

Hur värderar du kursen i sin helhet?

Hur värderar du kursen i sin helhet?Antal svar
mycket dålig0 (0,0%)
dålig1 (3,3%)
varken bra eller dålig1 (3,3%)
bra15 (50,0%)
mycket bra13 (43,3%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur värderar du kursen i sin helhet?4,30,716,4 %2,04,04,05,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis4 (13,3%)
i hög grad11 (36,7%)
i mycket hög grad14 (46,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.4,30,819,4 %2,04,04,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (6,7%)
i hög grad19 (63,3%)
i mycket hög grad9 (30,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,613,4 %3,04,04,05,05,0

Den obligatoriska föreläsningen om jämställt föräldraskap var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den obligatoriska föreläsningen om jämställt föräldraskap var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad5 (16,7%)
delvis8 (26,7%)
i hög grad9 (30,0%)
i mycket hög grad8 (26,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den obligatoriska föreläsningen om jämställt föräldraskap var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. 3,71,128,9 %2,03,04,04,55,0

Den obligatoriska föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den obligatoriska föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (6,7%)
delvis5 (16,7%)
i hög grad16 (53,3%)
i mycket hög grad7 (23,3%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den obligatoriska föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,90,821,0 %2,04,04,04,05,0

Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (20,0%)
i hög grad12 (40,0%)
i mycket hög grad12 (40,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,818,1 %3,04,04,05,05,0

Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.

Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad2 (6,7%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis10 (33,3%)
i hög grad8 (26,7%)
i mycket hög grad10 (33,3%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.3,81,129,6 %1,03,04,05,05,0

MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.

MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis7 (23,3%)
i hög grad14 (46,7%)
i mycket hög grad8 (26,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.3,90,923,1 %1,03,54,04,55,0

Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.

Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad3 (10,0%)
delvis4 (13,3%)
i hög grad16 (53,3%)
i mycket hög grad6 (20,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.3,81,026,7 %1,03,54,04,05,0

Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (3,3%)
i hög grad7 (23,3%)
i mycket hög grad22 (73,3%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,70,511,4 %3,04,55,05,05,0

Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.

Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,4%)
i liten grad1 (3,4%)
delvis4 (13,8%)
i hög grad6 (20,7%)
i mycket hög grad17 (58,6%)
Summa29 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.4,31,124,9 %1,04,05,05,05,0

Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.

Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad2 (6,7%)
delvis2 (6,7%)
i hög grad13 (43,3%)
i mycket hög grad12 (40,0%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.4,11,025,1 %1,04,04,05,05,0

Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.

Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis1 (3,3%)
i hög grad4 (13,3%)
i mycket hög grad23 (76,7%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.4,61,021,3 %1,05,05,05,05,0

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.

Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.Antal svar
i mycket liten grad1 (3,3%)
i liten grad1 (3,3%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (20,0%)
i mycket hög grad22 (73,3%)
Summa30 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.4,60,920,5 %1,04,55,05,05,0