
2BM023 Mödrahälsovård och antikonception VT25
Antal respondenter: 37
Antal svar: 30
Svarsfrekvens: 81,08 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 15 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 14 (46,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,4 | 0,7 | 15,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 1 (3,3%) |
| i hög grad | 13 (43,3%) |
| i mycket hög grad | 15 (50,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (20,0%) |
| i hög grad | 11 (36,7%) |
| i mycket hög grad | 12 (40,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 1,0 | 23,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 5 (16,7%) |
| i hög grad | 11 (36,7%) |
| i mycket hög grad | 12 (40,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,1 | 1,0 | 25,0 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 4 (13,3%) |
| i hög grad | 11 (36,7%) |
| i mycket hög grad | 14 (46,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,3 | 0,8 | 19,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dålig | 0 (0,0%) |
| dålig | 1 (3,3%) |
| varken bra eller dålig | 1 (3,3%) |
| bra | 15 (50,0%) |
| mycket bra | 13 (43,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,3 | 0,7 | 16,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen.
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 4 (13,3%) |
| i hög grad | 11 (36,7%) |
| i mycket hög grad | 14 (46,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen. | 4,3 | 0,8 | 19,4 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (6,7%) |
| i hög grad | 19 (63,3%) |
| i mycket hög grad | 9 (30,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,6 | 13,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den obligatoriska föreläsningen om jämställt föräldraskap var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Den obligatoriska föreläsningen om jämställt föräldraskap var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 5 (16,7%) |
| delvis | 8 (26,7%) |
| i hög grad | 9 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 8 (26,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den obligatoriska föreläsningen om jämställt föräldraskap var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 1,1 | 28,9 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den obligatoriska föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Den obligatoriska föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (6,7%) |
| delvis | 5 (16,7%) |
| i hög grad | 16 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 7 (23,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den obligatoriska föreläsningen om psykisk ohälsa och förlossningsrädsla med tillhörande workshop var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,8 | 21,0 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (20,0%) |
| i hög grad | 12 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 12 (40,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Skriftlig tentamen i antikonception och komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 18,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål.
| Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (6,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 10 (33,3%) |
| i hög grad | 8 (26,7%) |
| i mycket hög grad | 10 (33,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uppgiften i förlossnings- och föräldraförberedelse var relevant till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,1 | 29,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål.
| MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 7 (23,3%) |
| i hög grad | 14 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 8 (26,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MI-seminariet var relevant till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,9 | 23,1 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål.
| Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 3 (10,0%) |
| delvis | 4 (13,3%) |
| i hög grad | 16 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 6 (20,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Fördjupningsarbetet om graviditet med uppföljande seminarium var relevant till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 26,7 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,3%) |
| i hög grad | 7 (23,3%) |
| i mycket hög grad | 22 (73,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den verksamhetsförlagda utbildningen var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 11,4 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering.
| Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,4%) |
| i liten grad | 1 (3,4%) |
| delvis | 4 (13,8%) |
| i hög grad | 6 (20,7%) |
| i mycket hög grad | 17 (58,6%) |
| Summa | 29 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade relevanta uppgifter under min VFU-placering. | 4,3 | 1,1 | 24,9 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 2 (6,7%) |
| delvis | 2 (6,7%) |
| i hög grad | 13 (43,3%) |
| i mycket hög grad | 12 (40,0%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,1 | 1,0 | 25,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 1 (3,3%) |
| i hög grad | 4 (13,3%) |
| i mycket hög grad | 23 (76,7%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständighet samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,6 | 1,0 | 21,3 % | 1,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (3,3%) |
| i liten grad | 1 (3,3%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 22 (73,3%) |
| Summa | 30 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,6 | 0,9 | 20,5 % | 1,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |