
TLPV03 Stepping stone - Pedagogiska grunder för handledning i VFU - SÖS VT25
Antal respondenter: 19
Antal svar: 7
Svarsfrekvens: 36,84 %
Kursers upplägg främjade ett aktivt deltagande.
| Kursers upplägg främjade ett aktivt deltagande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (14,3%) |
| 5 | 2 (28,6%) |
| 6 Instämmer helt | 4 (57,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursers upplägg främjade ett aktivt deltagande. | 5,4 | 0,8 | 14,5 % | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Uppgifterna var rimliga i förhållande till kursens omfattning.
| Uppgifterna var rimliga i förhållande till kursens omfattning. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (14,3%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (14,3%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 2 (28,6%) |
| 6 Instämmer helt | 3 (42,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uppgifterna var rimliga i förhållande till kursens omfattning. | 4,6 | 1,9 | 41,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Under kursen utvecklade jag kunskap och färdigheter som kommer att vara användbara i mitt arbete.
| Under kursen utvecklade jag kunskap och färdigheter som kommer att vara användbara i mitt arbete. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 1 (16,7%) |
| 6 Instämmer helt | 5 (83,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under kursen utvecklade jag kunskap och färdigheter som kommer att vara användbara i mitt arbete. | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Examinationen var ett tillfälle till lärande.
| Examinationen var ett tillfälle till lärande. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 2 (33,3%) |
| 6 Instämmer helt | 4 (66,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 6 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationen var ett tillfälle till lärande. | -1,7 | 5,2 | NaN % | -5,0 | -5,0 | -5,0 | 0,0 | 5,0 |
Det var givande att utbyta erfarenheter med andra kursdeltagare.
| Det var givande att utbyta erfarenheter med andra kursdeltagare. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 2 (28,6%) |
| 6 Instämmer helt | 5 (71,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var givande att utbyta erfarenheter med andra kursdeltagare. | -2,1 | 4,9 | NaN % | -5,0 | -5,0 | -5,0 | 0,0 | 5,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen.
Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra deltagare, tala inför gruppen, svara på frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra deltagare, tala inför gruppen, svara på frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 0 (0,0%) |
| 6 Instämmer helt | 7 (100,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra deltagare, tala inför gruppen, svara på frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | -5,0 | 0,0 | NaN % | -5,0 | -5,0 | -5,0 | -5,0 | -5,0 |
Jag skulle rekommendera kursen till en kollega.
| Jag skulle rekommendera kursen till en kollega. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 0 (0,0%) |
| 5 | 1 (14,3%) |
| 6 Instämmer helt | 6 (85,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag skulle rekommendera kursen till en kollega. | -3,6 | 3,8 | NaN % | -5,0 | -5,0 | -5,0 | -5,0 | 5,0 |
Det var värdefullt att ta del av andra professioners perspektiv under kursen.
| Det var värdefullt att ta del av andra professioners perspektiv under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (14,3%) |
| 5 | 1 (14,3%) |
| 6 Instämmer helt | 5 (71,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 7 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var värdefullt att ta del av andra professioners perspektiv under kursen. | 5,6 | 0,8 | 14,1 % | 4,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |