
1RS037_Specifik omvårdnad 3_HT22
Antal respondenter: 24
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 58,33 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 3 (21,4%) |
delvis | 5 (35,7%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,2 | 1,3 | 38,9 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (35,7%) |
i hög grad | 4 (28,6%) |
i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,9 | 21,9 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 3 (21,4%) |
delvis | 6 (42,9%) |
i hög grad | 1 (7,1%) |
i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,1 | 1,2 | 39,2 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 3 (21,4%) |
delvis | 6 (42,9%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,4 | 1,1 | 32,2 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 3 (21,4%) |
delvis | 2 (14,3%) |
i hög grad | 4 (28,6%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,5 | 1,3 | 38,4 % | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 3 (21,4%) |
delvis | 5 (35,7%) |
i hög grad | 1 (7,1%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 3,3 | 1,3 | 40,4 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har fått användbar återkoppling.
Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 2 (14,3%) |
delvis | 6 (42,9%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 3 (21,4%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått användbar återkoppling. | 3,3 | 1,2 | 36,7 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 1 (7,1%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 3 (21,4%) |
i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter har goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 3,7 | 1,3 | 34,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var forskningsanknuten.
Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 6 (42,9%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen var forskningsanknuten. | 4,0 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar).
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (14,3%) |
delvis | 5 (35,7%) |
i hög grad | 3 (21,4%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursutvärderingar). | 3,6 | 1,1 | 29,7 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 1 (7,1%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 3 (21,4%) |
i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen | 3,7 | 1,3 | 34,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har kunnat relatera nya kunskaper till tidigare kunskaper
Jag har kunnat relatera nya kunskaper till tidigare kunskaper | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 9 (64,3%) |
i hög grad | 0 (0,0%) |
i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har kunnat relatera nya kunskaper till tidigare kunskaper | 3,7 | 1,0 | 26,8 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,1%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng | 4,1 | 1,1 | 26,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 2 (14,3%) |
delvis | 5 (35,7%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål | 3,4 | 1,3 | 37,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag fick ta del av tidigare gjord kursanalys (kursvärdering)
Jag fick ta del av tidigare gjord kursanalys (kursvärdering) | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 4 (28,6%) |
delvis | 3 (21,4%) |
i hög grad | 1 (7,1%) |
i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick ta del av tidigare gjord kursanalys (kursvärdering) | 3,4 | 1,4 | 43,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen gav möjligheter till reflektion
Kursen gav möjligheter till reflektion | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 2 (14,3%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 3 (21,4%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen gav möjligheter till reflektion | 3,5 | 1,3 | 36,7 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Information om kursen var lätt att hitta
Information om kursen var lätt att hitta | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (7,1%) |
i liten grad | 1 (7,1%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 6 (42,9%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Information om kursen var lätt att hitta | 3,8 | 1,3 | 34,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Läraren var kunnig inom ämnet som undervisades
Läraren var kunnig inom ämnet som undervisades | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (21,4%) |
i hög grad | 4 (28,6%) |
i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Läraren var kunnig inom ämnet som undervisades | 4,3 | 0,8 | 19,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,1%) |
delvis | 7 (50,0%) |
i hög grad | 2 (14,3%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt | 3,6 | 1,0 | 27,7 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Under kursen diskuterade vi frågor utifrån hbtq-perspektiv
Under kursen diskuterade vi frågor utifrån hbtq-perspektiv | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (14,3%) |
delvis | 2 (14,3%) |
i hög grad | 3 (21,4%) |
i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under kursen diskuterade vi frågor utifrån hbtq-perspektiv | 4,1 | 1,1 | 28,0 % | 2,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kursen ökade min kunskap om rätt till likabehandling
Kursen ökade min kunskap om rätt till likabehandling | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (7,1%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 4 (28,6%) |
i mycket hög grad | 5 (35,7%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen ökade min kunskap om rätt till likabehandling | 3,9 | 1,0 | 25,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen gjorde mig medveten om att jag måste agera utifrån lagar, regler och
riktlinjer även om det kan strida mot min övertygelse
Kursen gjorde mig medveten om att jag måste agera utifrån lagar, regler och riktlinjer även om det kan strida mot min övertygelse | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (14,3%) |
delvis | 4 (28,6%) |
i hög grad | 4 (28,6%) |
i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
Summa | 14 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen gjorde mig medveten om att jag måste agera utifrån lagar, regler och riktlinjer även om det kan strida mot min övertygelse | 3,7 | 1,1 | 28,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |