Examensenkät - Psykoterapeutprogrammet VT23
Antal respondenter: 15
Antal svar: 6
Svarsfrekvens: 40,00 %
Hur väl stämmer följande påståenden med din upplevelse av din studietid på KI som helhet?
Nedan följer ett antal frågor och påståenden. Du markerar det svarsalternativ som bäst stämmer överens med din nuvarande uppfattning.
Jag fick regelbundet användbar återkoppling på mina:
Teoretiska inslag (grupparbeten, seminarier, muntliga redovisningar/presentationer etc.)
Teoretiska inslag (grupparbeten, seminarier, muntliga redovisningar/presentationer etc.) | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
Instämmer helt | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teoretiska inslag (grupparbeten, seminarier, muntliga redovisningar/presentationer etc.) | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Praktiska/kliniska inslag (exempelvis VFU, laborationer, interprofessionellt lärande, observationer, KTC-träning).
Praktiska/kliniska inslag (exempelvis VFU, laborationer, interprofessionellt lärande, observationer, KTC-träning). | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
Instämmer helt | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Praktiska/kliniska inslag (exempelvis VFU, laborationer, interprofessionellt lärande, observationer, KTC-träning). | 5,7 | 0,5 | 9,1 % | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Examinationsresultat (skriftliga examinationer, OSCE etc.)
Examinationsresultat (skriftliga examinationer, OSCE etc.) | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
Instämmer helt | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationsresultat (skriftliga examinationer, OSCE etc.) | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Det fanns en tydlig röd tråd från lärandemål till examination i utbildningen.
Det fanns en tydlig röd tråd från lärandemål till examination i utbildningen. | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
Instämmer helt | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Det fanns en tydlig röd tråd från lärandemål till examination i utbildningen. | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Utbildningen var utformad med en tydlig progression (dvs. innehållet breddades och fördjupades under utbildningens gång).
Utbildningen var utformad med en tydlig progression (dvs. innehållet breddades och fördjupades under utbildningens gång). | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
Instämmer helt | 6 (100,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Utbildningen var utformad med en tydlig progression (dvs. innehållet breddades och fördjupades under utbildningens gång). | 6,0 | 0,0 | 0,0 % | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Utbildningens innehåll utgick från aktuell forskning.
Utbildningens innehåll utgick från aktuell forskning. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
I mycket hög grad | 6 (100,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Utbildningens innehåll utgick från aktuell forskning. | 6,0 | 0,0 | 0,0 % | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag fick kännedom om pågående forskning under:
Teoretiska moment.
Teoretiska moment. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teoretiska moment. | 5,7 | 0,5 | 9,1 % | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Praktiska och/eller kliniska moment.
Praktiska och/eller kliniska moment. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Praktiska och/eller kliniska moment. | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Kriterier för bedömning av examinationer framgick på förhand.
Kriterier för bedömning av examinationer framgick på förhand. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kriterier för bedömning av examinationer framgick på förhand. | 5,7 | 0,5 | 9,1 % | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Under utbildningen fick jag information om mina möjligheter att påverka programmets kurser.
Under utbildningen fick jag information om mina möjligheter att påverka programmets kurser. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Jag har ingen åsikt | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under utbildningen fick jag information om mina möjligheter att påverka programmets kurser. | 5,0 | 0,7 | 14,1 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Jag uppmuntrades av lärarna att delta i utvecklingen av kurserna i programmet.
Jag uppmuntrades av lärarna att delta i utvecklingen av kurserna i programmet. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Jag har ingen åsikt | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppmuntrades av lärarna att delta i utvecklingen av kurserna i programmet. | 4,8 | 0,8 | 17,4 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Under dina studier, har du haft undervisning på Campus Solna?
Under dina studier, har du haft undervisning på Campus Solna? | Antal svar |
---|---|
Ja | 0 (0,0%) |
Nej | 6 (100,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under dina studier, har du haft undervisning på Campus Solna? | 2,0 | 0,0 | 0,0 % | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Den fysiska studiemiljön på Campus Solna (undervisningslokaler, studieplatser, IT, uppehållsrum/informella m.m.) har som helhet fungerat bra för mina behov.
Den fysiska studiemiljön på Campus Solna (undervisningslokaler, studieplatser, IT, uppehållsrum/informella m.m.) har som helhet fungerat bra för mina behov. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 0 (0,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den fysiska studiemiljön på Campus Solna (undervisningslokaler, studieplatser, IT, uppehållsrum/informella m.m.) har som helhet fungerat bra för mina behov. | 0,0 | 0,0 | NaN % | ∞ | 0,0 | 0,0 | 0,0 | -∞ |
Under dina studier, har du haft undervisning på Campus Flemingsberg/Huddinge?
Under dina studier, har du haft undervisning på Campus Flemingsberg/Huddinge? | Antal svar |
---|---|
Ja | 0 (0,0%) |
Nej | 6 (100,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Under dina studier, har du haft undervisning på Campus Flemingsberg/Huddinge? | 2,0 | 0,0 | 0,0 % | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Den fysiska studiemiljön på Campus Flemingsberg/Huddinge (undervisningslokaler, studieplatser, IT, uppehållsrum/informella m.m.) har som helhet fungerat bra för mina behov.
Den fysiska studiemiljön på Campus Flemingsberg/Huddinge (undervisningslokaler, studieplatser, IT, uppehållsrum/informella m.m.) har som helhet fungerat bra för mina behov. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 0 (0,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den fysiska studiemiljön på Campus Flemingsberg/Huddinge (undervisningslokaler, studieplatser, IT, uppehållsrum/informella m.m.) har som helhet fungerat bra för mina behov. | 0,0 | 0,0 | NaN % | ∞ | 0,0 | 0,0 | 0,0 | -∞ |
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen har som helhet fungerat bra för mina behov.
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen har som helhet fungerat bra för mina behov. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen har som helhet fungerat bra för mina behov. | 5,2 | 0,8 | 14,6 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
Den psykosociala studiemiljön (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering) har som helhet fungerat bra utifrån mina behov.
Den psykosociala studiemiljön (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering) har som helhet fungerat bra utifrån mina behov. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den psykosociala studiemiljön (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering) har som helhet fungerat bra utifrån mina behov. | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
En variation av undervisningsmetoder användes under utbildningen på ett sätt så att det stimulerade mig att vara aktiv i mitt lärande (t.ex. föreläsningar, seminarier, praktisk färdighetsträning, e-lärande).
En variation av undervisningsmetoder användes under utbildningen på ett sätt så att det stimulerade mig att vara aktiv i mitt lärande (t.ex. föreläsningar, seminarier, praktisk färdighetsträning, e-lärande). | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
I mycket hög grad | 6 (100,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
En variation av undervisningsmetoder användes under utbildningen på ett sätt så att det stimulerade mig att vara aktiv i mitt lärande (t.ex. föreläsningar, seminarier, praktisk färdighetsträning, e-lärande). | 6,0 | 0,0 | 0,0 % | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Utbildningens utformning uppmuntrade till självständighet i mitt lärande.
Utbildningens utformning uppmuntrade till självständighet i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Utbildningens utformning uppmuntrade till självständighet i mitt lärande. | 5,7 | 0,5 | 9,1 % | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag fick vägledning och stöd från lärare eller handledare i mitt lärande.
Jag fick vägledning och stöd från lärare eller handledare i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick vägledning och stöd från lärare eller handledare i mitt lärande. | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Hur väl förberedd känner du dig inför ditt framtida arbete/yrke?
Jag känner mig väl förberedd för att arbeta inom det område jag har studerat vid KI.
Jag känner mig väl förberedd för att arbeta inom det område jag har studerat vid KI. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag känner mig väl förberedd för att arbeta inom det område jag har studerat vid KI. | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Jag känner mig väl förberedd för mitt kommande arbetes krav på att:
samarbeta med andra
samarbeta med andra | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
samarbeta med andra | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
kritiskt granska information
kritiskt granska information | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kritiskt granska information | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
kommunicera skriftligt (skriftligt redogöra för information, problem och lösningar)
kommunicera skriftligt (skriftligt redogöra för information, problem och lösningar) | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kommunicera skriftligt (skriftligt redogöra för information, problem och lösningar) | 5,5 | 0,8 | 15,2 % | 4,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
kommunicera muntligt (muntligt redogöra för information, problem och lösningar)
kommunicera muntligt (muntligt redogöra för information, problem och lösningar) | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kommunicera muntligt (muntligt redogöra för information, problem och lösningar) | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
kommunicera på engelska
kommunicera på engelska | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
1 (16,7%) | |
1 (16,7%) | |
3 (50,0%) | |
0 (0,0%) | |
I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kommunicera på engelska | 3,8 | 1,3 | 34,7 % | 2,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 6,0 |
arbeta självständigt
arbeta självständigt | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
arbeta självständigt | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
söka nödvändig information
söka nödvändig information | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
söka nödvändig information | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
självständigt lösa problem
självständigt lösa problem | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
självständigt lösa problem | 5,7 | 0,5 | 9,1 % | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
kunna använda vetenskapliga metoder
kunna använda vetenskapliga metoder | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kunna använda vetenskapliga metoder | 5,5 | 0,8 | 15,2 % | 4,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
arbeta evidensbaserat
arbeta evidensbaserat | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
arbeta evidensbaserat | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
tillämpa praktiska färdigheter
tillämpa praktiska färdigheter | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
tillämpa praktiska färdigheter | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
samverka med andra professioner
samverka med andra professioner | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
samverka med andra professioner | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
följa kunskapsutvecklingen inom ämnesområdet
följa kunskapsutvecklingen inom ämnesområdet | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
följa kunskapsutvecklingen inom ämnesområdet | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
arbeta i interprofessionella team
arbeta i interprofessionella team | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
I mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
arbeta i interprofessionella team | 5,8 | 0,4 | 7,0 % | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
samverka i mångkulturella miljöer
samverka i mångkulturella miljöer | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Jag har ingen åsikt | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
samverka i mångkulturella miljöer | 5,0 | 0,7 | 14,1 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
applicera globala hälsoperspektiv på olika frågor
applicera globala hälsoperspektiv på olika frågor | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 2 (33,3%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
applicera globala hälsoperspektiv på olika frågor | 5,2 | 0,8 | 14,6 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 |
ha bred förståelse för internationella händelser som påverkar världen
ha bred förståelse för internationella händelser som påverkar världen | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ha bred förståelse för internationella händelser som påverkar världen | 4,7 | 0,8 | 17,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 |
främja hållbar utveckling
främja hållbar utveckling | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
främja hållbar utveckling | 5,3 | 0,8 | 15,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
kunna hantera de etiska överväganden jag ställs inför
kunna hantera de etiska överväganden jag ställs inför | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 4 (66,7%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
kunna hantera de etiska överväganden jag ställs inför | 5,7 | 0,5 | 9,1 % | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag känner mig väl förberedd för mitt kommande arbetes krav att verka för:
Jämställdhet
Jämställdhet | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jämställdhet | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Jämlikt bemötande baserat på etnisk bakgrund, religion, social klass osv.
Jämlikt bemötande baserat på etnisk bakgrund, religion, social klass osv. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
3 (50,0%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jämlikt bemötande baserat på etnisk bakgrund, religion, social klass osv. | 5,5 | 0,5 | 10,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Jämlika rättigheter ur ett HBTQIA+ -perspektiv (homosexualitet, bisexualitet, transidentitet, queer, intersexuell, asexuell, plus)
Jämlika rättigheter ur ett HBTQIA+ -perspektiv (homosexualitet, bisexualitet, transidentitet, queer, intersexuell, asexuell, plus) | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jämlika rättigheter ur ett HBTQIA+ -perspektiv (homosexualitet, bisexualitet, transidentitet, queer, intersexuell, asexuell, plus) | 5,3 | 0,8 | 15,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Jämlikt bemötande av människor med funktionsvariationer
Jämlikt bemötande av människor med funktionsvariationer | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
1 (16,7%) | |
0 (0,0%) | |
2 (33,3%) | |
I mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jämlikt bemötande av människor med funktionsvariationer | 5,2 | 1,2 | 22,6 % | 3,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Sammantaget – Hur har du upplevt kvaliteten på den utbildning du genomfört på KI?
Jag är sammantaget nöjd med min studietid på KI.
Jag är sammantaget nöjd med min studietid på KI. | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
Instämmer helt | 6 (100,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag är sammantaget nöjd med min studietid på KI. | 6,0 | 0,0 | 0,0 % | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag skulle rekommendera KI som lärosäte till blivande studenter.
Jag skulle rekommendera KI som lärosäte till blivande studenter. | Antal svar |
---|---|
Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
0 (0,0%) | |
Instämmer helt | 6 (100,0%) |
Jag har ingen åsikt | 0 (0,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag skulle rekommendera KI som lärosäte till blivande studenter. | 6,0 | 0,0 | 0,0 % | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Vad tycker du har varit det bästa med din studietid på KI?
Vad tycker du har varit det bästa med din studietid på KI? |
---|
Engagerade lärare |
Variation av lärande metoder, praktik och hög, uppdaterad teoretisk nivå. Fokus på att utvecklas än mer till en ”evidensbaserad kliniker”.
Bra, professionell och vänliga lärare. Blandningen av studiekollegor. Klart givande då vi kommer från olika mottagningar och erfarenheter. Reflektionsgrupperna. Som helhet en av de bästa utbildningarna någonsin🌸🙏✨ Stort tack! |
Att den varit så proffsigt upplagd och den röda tråden som funnits med sen start. |
Lyhörda och tillmötesgående lärare utan att tumma på läromålen och krav |
Bra progression i utbildningen, jättebra lärare och föreläsare och ett bredare evidenstänkande. |
Vilka tre råd skulle du ge programledningen för den utbildning du genomfört för att förbättra utbildningen och/eller studiemiljön på KI?
Vilka tre råd skulle du ge programledningen för den utbildning du genomfört för att förbättra utbildningen och/eller studiemiljön på KI? |
---|
Jobba på att domänen går att nås utanför region Stockholm. Fler modellering av lärare innan gruppen rollspelare. Modellering vi sett har varit väldigt lärorika. |
Stäm av den sammanlagda arbetsbördan mellan de olika kursmomenten som pågår parallellt
Tänk på de studenter som inte har region stockholm som arbetsgivare, och som därmed inte har tillgång till domän och journal på sin arbetsplats. |
Är nöjd och har inget att ge. Strukturen på canvas var ibörjan rörligare men nu förbättrad och lätt att hitta. |
Ta mall av varandra för bästa och mest pedagogiska användningen av Canvas. Har ibland varit rörig och svår att hitta i.
Fredrik hade ett bra upplägg👍🏻 Examensuppsatsen - tydligare krav och bättre samsyn mellan handledarna om vad som gäller. Osäker om går att planera annorlunda men vissa perioder har varit extremt arbetsbelastade. |
Vilka tre råd skulle du ge kommande studenter på det utbildningsprogram du just avslutat?
Vilka tre råd skulle du ge kommande studenter på det utbildningsprogram du just avslutat? |
---|
Njut
Se till att ha tid för studier Var trygg med att det kommer lösa sig |
Även de mest tunga perioderna går över😊
|
Planera tiden så att du hinner sätta dig in i litteraturen. Våga ta upp eventuella oklarheter med lärare och kursledare. Satsa på självreflektion! |