7KB006 Barnmorskans profession inom gynekologi, mödrahälsovård samt antikonception VT23

Antal respondenter: 10
Antal svar: 9
Svarsfrekvens: 90,00 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad4 (44,4%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,10,819,0 %3,04,04,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (11,1%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad4 (44,4%)
i mycket hög grad2 (22,2%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 3,81,025,7 %2,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (22,2%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad4 (44,4%)
i mycket hög grad1 (11,1%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,41,029,4 %2,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (11,1%)
delvis3 (33,3%)
i hög grad2 (22,2%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
3,81,128,9 %2,03,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad4 (44,4%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,10,819,0 %3,04,04,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (33,3%)
i hög grad4 (44,4%)
i mycket hög grad2 (22,2%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,90,820,1 %3,03,04,04,05,0

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (11,1%)
delvis4 (44,4%)
i hög grad1 (11,1%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningarna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.3,71,130,5 %2,03,03,05,05,0

Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (11,1%)
i hög grad3 (33,3%)
i mycket hög grad5 (55,6%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplever att webbutbildningarna (Cellprov, Våld i nära relationer samt Obstetrix) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.4,40,716,3 %3,04,05,05,05,0

Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (11,1%)
i hög grad4 (44,4%)
i mycket hög grad4 (44,4%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträning på KTC (gynekologisk undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,716,3 %3,04,04,05,05,0

Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad3 (33,3%)
i mycket hög grad4 (44,4%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om sexuell hälsa var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,819,7 %3,04,04,05,05,0

Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (11,1%)
delvis3 (33,3%)
i hög grad2 (22,2%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet och grupparbetet om komplicerad graviditet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,81,128,9 %2,03,04,05,05,0

Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad3 (33,3%)
i mycket hög grad4 (44,4%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om samtycke och bemötande var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,20,819,7 %3,04,04,05,05,0

Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (11,1%)
delvis2 (22,2%)
i hög grad3 (33,3%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet och grupparbetet i gynekologi (gynposter) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,91,127,1 %2,03,04,05,05,0

Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis3 (33,3%)
i hög grad3 (33,3%)
i mycket hög grad3 (33,3%)
Summa9 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Undervisningen i dokumentation- och kommunikation (Obstetrix, Take Care och SBAR) var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,00,921,7 %3,03,04,05,05,0