
2DS010 Teoretisk grund för arbete inom distriktsvård VT25 Distans
Antal respondenter: 51
Antal svar: 24
Svarsfrekvens: 47,06 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (12,5%) |
| i liten grad | 1 (4,2%) |
| delvis | 5 (20,8%) |
| i hög grad | 12 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,5 | 1,2 | 34,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (8,3%) |
| delvis | 5 (20,8%) |
| i hög grad | 9 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 8 (33,3%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 1,0 | 24,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 6 (25,0%) |
| i liten grad | 5 (20,8%) |
| delvis | 4 (16,7%) |
| i hög grad | 6 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 2,8 | 1,4 | 50,6 % | 1,0 | 1,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (8,3%) |
| i liten grad | 2 (8,3%) |
| delvis | 7 (29,2%) |
| i hög grad | 10 (41,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,4 | 1,1 | 32,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 6 (25,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 10 (41,7%) |
| i hög grad | 5 (20,8%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,0 | 1,3 | 45,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (12,5%) |
| i liten grad | 3 (12,5%) |
| delvis | 12 (50,0%) |
| i hög grad | 5 (20,8%) |
| i mycket hög grad | 1 (4,2%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 2,9 | 1,0 | 34,9 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 5 (20,8%) |
| i liten grad | 3 (12,5%) |
| delvis | 7 (29,2%) |
| i hög grad | 6 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,0 | 1,3 | 45,1 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |