2QA085 HT24
Antal respondenter: 23
Antal svar: 18
Svarsfrekvens: 78,26 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 5 (27,8%) | 
| i mycket hög grad | 12 (66,7%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,6 | 0,6 | 13,2 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (5,6%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 9 (50,0%) | 
| i mycket hög grad | 7 (38,9%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 19,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 1 (5,6%) | 
| i mycket hög grad | 16 (88,9%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,8 | 0,5 | 10,6 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).  | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 9 (50,0%) | 
| i mycket hög grad | 9 (50,0%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).  | 4,5 | 0,5 | 11,4 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter  på kursens utformning och innehåll.  | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 3 (16,7%) | 
| i mycket hög grad | 14 (77,8%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter  på kursens utformning och innehåll.  | 4,7 | 0,6 | 12,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 4 (22,2%) | 
| i mycket hög grad | 13 (72,2%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,7 | 0,6 | 12,7 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång.
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,9%) | 
| i hög grad | 5 (29,4%) | 
| i mycket hög grad | 11 (64,7%) | 
| Summa | 17 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | 4,6 | 0,6 | 13,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet.
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,9%) | 
| i hög grad | 3 (17,6%) | 
| i mycket hög grad | 12 (70,6%) | 
| Summa | 17 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | 4,5 | 1,1 | 23,9 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter.
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,6%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 6 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 10 (55,6%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | 4,3 | 1,0 | 23,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (5,6%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 9 (50,0%) | 
| i mycket hög grad | 8 (44,4%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 4,3 | 0,8 | 17,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen.
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (5,6%) | 
| i hög grad | 7 (38,9%) | 
| i mycket hög grad | 10 (55,6%) | 
| Summa | 18 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | 4,5 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |