2QA308 Amning i ett interprofessionellt perspektiv VT22
Antal respondenter: 15
Antal svar: 10
Svarsfrekvens: 66,67 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 4 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått alla kursens lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått alla kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (60,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått alla kursens lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 4 (40,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,2 | 0,8 | 18,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (40,0%) |
| i hög grad | 2 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,9 | 23,6 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 2 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,6 | 0,7 | 15,2 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll?
| I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (30,0%) |
| i hög grad | 1 (10,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (60,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken utsträckning kommer du att rekommendera utbildningen till kollegor med liknande yrkesroll? | 4,3 | 0,9 | 22,1 % | 3,0 | 3,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information?
| Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dåligt | 0 (0,0%) |
| dåligt | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dåligt | 0 (0,0%) |
| bra | 4 (40,0%) |
| mycket bra | 6 (60,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur fungerade det praktiska arrangemanget, såsom material och information? | 4,6 | 0,5 | 11,2 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur bedömer du utbildningen som helhet?
| Hur bedömer du utbildningen som helhet? | Antal svar |
|---|---|
| mycket dålig | 0 (0,0%) |
| dålig | 0 (0,0%) |
| varken bra eller dålig | 3 (30,0%) |
| bra | 2 (20,0%) |
| mycket bra | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur bedömer du utbildningen som helhet? | 4,2 | 0,9 | 21,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats?
| I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (20,0%) |
| i hög grad | 2 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken utsträckning kommer du att kunna tillämpa dina nya kunskaper på din arbetsplats? | 4,0 | 1,3 | 33,3 % | 1,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig?
| I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (60,0%) |
| i hög grad | 1 (10,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| I vilken utsträckning var det som togs upp i kursen ny kunskap för dig? | 3,7 | 0,9 | 25,6 % | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig.
| Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (10,0%) |
| I hög grad | 3 (30,0%) |
| I mycket hög grad | 6 (60,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig. | 4,5 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 2 (20,0%) |
| I mycket hög grad | 8 (80,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,8 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att jag kunde visa min kunskap vid den webbbaserade examinationen lika väl som vid en ordinarie examination.
| Jag upplever att jag kunde visa min kunskap vid den webbbaserade examinationen lika väl som vid en ordinarie examination. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (10,0%) |
| I hög grad | 2 (20,0%) |
| I mycket hög grad | 7 (70,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att jag kunde visa min kunskap vid den webbbaserade examinationen lika väl som vid en ordinarie examination. | 4,6 | 0,7 | 15,2 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |