
2AM017 Omvårdnad och medicinska ämnen inom ambulanssjukvård 2 15,0 hp VT25
Antal respondenter: 20
Antal svar: 15
Svarsfrekvens: 75,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (13,3%) |
| delvis | 1 (6,7%) |
| i hög grad | 10 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (13,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 0,9 | 22,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 1 (6,7%) |
| i hög grad | 11 (73,3%) |
| i mycket hög grad | 2 (13,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,9 | 0,7 | 17,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 2 (13,3%) |
| delvis | 7 (46,7%) |
| i hög grad | 4 (26,7%) |
| i mycket hög grad | 1 (6,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,1 | 1,0 | 31,6 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 7 (46,7%) |
| i hög grad | 8 (53,3%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,5 | 0,5 | 14,6 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (26,7%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 5 (33,3%) |
| i hög grad | 4 (26,7%) |
| i mycket hög grad | 1 (6,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,8 | 1,3 | 47,1 % | 1,0 | 1,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 1 (6,7%) |
| delvis | 10 (66,7%) |
| i hög grad | 2 (13,3%) |
| i mycket hög grad | 1 (6,7%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,1 | 0,9 | 28,8 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| i liten grad | 2 (13,3%) |
| delvis | 5 (33,3%) |
| i hög grad | 7 (46,7%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,2 | 0,9 | 29,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
VFU - Frågor
·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| ·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (6,7%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (20,0%) |
| I hög grad | 6 (40,0%) |
| I mycket hög grad | 5 (33,3%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,9 | 1,1 | 28,0 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| ·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 1 (7,1%) |
| Delvis | 2 (14,3%) |
| I hög grad | 7 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 4 (28,6%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,0 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| ·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (13,3%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (13,3%) |
| I hög grad | 8 (53,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (20,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ·Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,7 | 1,2 | 33,7 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den psykosociala studiemiljön under momentet var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
| Den psykosociala studiemiljön under momentet var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (26,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (20,0%) |
| i hög grad | 5 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (20,0%) |
| Summa | 15 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala studiemiljön under momentet var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 3,2 | 1,5 | 47,5 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |