2QA270 Examensarbete samt vetenskapsteori och forskningsmetodik för magisterexamen i sexuell, reproduktiv och perinatal hälsa VT24
Antal respondenter: 8
Antal svar: 8
Svarsfrekvens: 100,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,7 | 16,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,7 | 16,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,2 | 0,7 | 16,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner).
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har deltagit aktivt under kursens lärandeaktiviteter (exempelvis under seminarier, vid gruppaktiviteter och i diskussioner). | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (25,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,0 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har reflekterat över det som jag har lärt mig under den här kursen.
Jag har reflekterat över det som jag har lärt mig under den här kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 5 (62,5%) |
i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har reflekterat över det som jag har lärt mig under den här kursen. | 4,1 | 0,6 | 15,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har fått relevant och konkret återkoppling av examinator.
Jag har fått relevant och konkret återkoppling av examinator. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 3 (37,5%) |
i mycket hög grad | 4 (50,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått relevant och konkret återkoppling av examinator. | 4,4 | 0,7 | 17,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Fördelningen mellan de olika undervisningsformerna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
Fördelningen mellan de olika undervisningsformerna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (25,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fördelningen mellan de olika undervisningsformerna var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Projektplansseminariet var till stöd för mitt lärande.
Projektplansseminariet var till stöd för mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (25,0%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projektplansseminariet var till stöd för mitt lärande. | 4,0 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och kunskap.
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och kunskap. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 6 (75,0%) |
i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen stimulerade oss studenter till att självständigt söka efter mer information och kunskap. | 4,0 | 0,5 | 13,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande.
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (12,5%) |
i hög grad | 4 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (37,5%) |
Summa | 8 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vi studenter uppmuntrades att ta ansvar för vårt eget lärande. | 4,2 | 0,7 | 16,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |