2QA275 VT24
Antal respondenter: 20
Antal svar: 11
Svarsfrekvens: 55,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (9,1%) |
| i hög grad | 3 (27,3%) |
| i mycket hög grad | 7 (63,6%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,5 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (9,1%) |
| i hög grad | 7 (63,6%) |
| i mycket hög grad | 3 (27,3%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,6 | 14,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (9,1%) |
| i hög grad | 5 (45,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (45,5%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,7 | 15,5 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (54,5%) |
| i mycket hög grad | 5 (45,5%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,5 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (45,5%) |
| i mycket hög grad | 6 (54,5%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,5 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (9,1%) |
| i mycket hög grad | 10 (90,9%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,9 | 0,3 | 6,1 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång.
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (9,1%) |
| i hög grad | 6 (54,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (36,4%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | 4,3 | 0,6 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet.
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (27,3%) |
| i mycket hög grad | 8 (72,7%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | 4,7 | 0,5 | 9,9 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter.
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (45,5%) |
| i mycket hög grad | 6 (54,5%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | 4,5 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (36,4%) |
| i hög grad | 4 (36,4%) |
| i mycket hög grad | 3 (27,3%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 3,9 | 0,8 | 21,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen.
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (9,1%) |
| i hög grad | 3 (27,3%) |
| i mycket hög grad | 7 (63,6%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | 4,5 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Har palpationsmomentet i kursen bidragit till att du känner dig säkrare på att
genomföra bedömning av bäckenbotten jämfört med innan du gick kursen?
Har palpationsmomentet i kursen bidragit till att du känner dig säkrare på att genomföra bedömning av bäckenbotten jämfört med innan du gick kursen? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (9,1%) |
| i hög grad | 4 (36,4%) |
| i mycket hög grad | 6 (54,5%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Har palpationsmomentet i kursen bidragit till att du känner dig säkrare på att genomföra bedömning av bäckenbotten jämfört med innan du gick kursen? | 4,5 | 0,7 | 15,4 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hjälpte webskrivningen dig att nå en fördjupning av kunskap?
| Hjälpte webskrivningen dig att nå en fördjupning av kunskap? | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (9,1%) |
| delvis | 4 (36,4%) |
| i hög grad | 4 (36,4%) |
| i mycket hög grad | 2 (18,2%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hjälpte webskrivningen dig att nå en fördjupning av kunskap? | 3,6 | 0,9 | 25,4 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Har du under kursens gång inlett något samarbete/nätverkande med andra professioner?
| Har du under kursens gång inlett något samarbete/nätverkande med andra professioner? | Antal svar |
|---|---|
| Ja | 0 (0,0%) |
| Nej | 11 (100,0%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Har du under kursens gång inlett något samarbete/nätverkande med andra professioner? | 2,0 | 0,0 | 0,0 % | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Har du under kursens gång inlett något samarbete/nätverkande inom din egen profession?
| Har du under kursens gång inlett något samarbete/nätverkande inom din egen profession? | Antal svar |
|---|---|
| Ja | 3 (27,3%) |
| Nej | 8 (72,7%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Har du under kursens gång inlett något samarbete/nätverkande inom din egen profession? | 1,7 | 0,5 | 27,0 % | 1,0 | 1,5 | 2,0 | 2,0 | 2,0 |
Upplever du att arbetsbelastningen har varit jämnt fördelad över hela terminen avseende studieuppgifter (patientfallen, auskultation) och examinationsuppgiften
| Upplever du att arbetsbelastningen har varit jämnt fördelad över hela terminen avseende studieuppgifter (patientfallen, auskultation) och examinationsuppgiften | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (9,1%) |
| delvis | 4 (36,4%) |
| i hög grad | 5 (45,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (9,1%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Upplever du att arbetsbelastningen har varit jämnt fördelad över hela terminen avseende studieuppgifter (patientfallen, auskultation) och examinationsuppgiften | 3,5 | 0,8 | 23,1 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |