1SJ029 Professionell och interprofessionell kompetens HT25 Distans

Antal respondenter: 41
Antal svar: 11
Svarsfrekvens: 26,83 %


 

1SJ029 Professionell och interprofessionell kompetens HT25 Distans

Antal respondenter: 41
Antal svar: 11
Svarsfrekvens: 26,83 %


 

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
2 (20,0%)
20 (0,0%)
30 (0,0%)
42 (20,0%)
52 (20,0%)
6 Instämmer
    helt
4 (40,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa10 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.4,42,044,4 %1,04,05,06,06,0

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
31 (9,1%)
40 (0,0%)
51 (9,1%)
6 Instämmer
    helt
7 (63,6%)
Vet ej2 (18,2%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).5,61,018,2 %3,06,06,06,06,0

Kursen som helhet var bra.

Kursen som helhet var bra.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (9,1%)
20 (0,0%)
32 (18,2%)
43 (27,3%)
52 (18,2%)
6 Instämmer
    helt
2 (18,2%)
Vet ej1 (9,1%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen som helhet var bra.4,11,537,2 %1,03,54,05,06,0

Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).

Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
3 (27,3%)
21 (9,1%)
32 (18,2%)
40 (0,0%)
51 (9,1%)
6 Instämmer
    helt
4 (36,4%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).3,62,260,6 %1,01,53,06,06,0

Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.

Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (9,1%)
20 (0,0%)
31 (9,1%)
42 (18,2%)
50 (0,0%)
6 Instämmer
    helt
7 (63,6%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.4,91,734,6 %1,04,06,06,06,0

Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.

Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
2 (18,2%)
21 (9,1%)
31 (9,1%)
42 (18,2%)
51 (9,1%)
6 Instämmer
    helt
2 (18,2%)
Vet ej2 (18,2%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.3,61,954,7 %1,02,04,05,06,0

Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.

Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
2 (18,2%)
23 (27,3%)
31 (9,1%)
42 (18,2%)
52 (18,2%)
6 Instämmer
    helt
1 (9,1%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.3,21,754,1 %1,02,03,04,56,0

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (9,1%)
30 (0,0%)
41 (9,1%)
54 (36,4%)
6 Instämmer
    helt
4 (36,4%)
Vet ej1 (9,1%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.5,01,224,9 %2,05,05,06,06,0

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
2 (18,2%)
23 (27,3%)
30 (0,0%)
44 (36,4%)
51 (9,1%)
6 Instämmer
    helt
1 (9,1%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.3,21,752,2 %1,02,04,04,06,0

Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.

Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (9,1%)
20 (0,0%)
34 (36,4%)
42 (18,2%)
54 (36,4%)
6 Instämmer
    helt
0 (0,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.3,71,334,1 %1,03,04,05,05,0

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (10,0%)
21 (10,0%)
31 (10,0%)
40 (0,0%)
54 (40,0%)
6 Instämmer
    helt
3 (30,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa10 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.4,41,840,4 %1,04,05,05,56,0

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
20 (0,0%)
31 (9,1%)
40 (0,0%)
55 (45,5%)
6 Instämmer
    helt
5 (45,5%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.5,30,917,2 %3,05,05,06,06,0

 

VFU frågor

Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.

Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (9,1%)
20 (0,0%)
31 (9,1%)
42 (18,2%)
54 (36,4%)
6 Instämmer
    helt
3 (27,3%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.4,51,533,2 %1,04,05,05,56,0

Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).

Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (9,1%)
31 (9,1%)
41 (9,1%)
50 (0,0%)
6 Instämmer
    helt
8 (72,7%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).5,21,528,4 %2,05,06,06,06,0

Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.

Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (9,1%)
20 (0,0%)
31 (9,1%)
41 (9,1%)
54 (36,4%)
6 Instämmer
    helt
4 (36,4%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.4,71,632,9 %1,04,55,06,06,0

KUA/KUM ökade min förståelse för betydelsen av interprofessionell samverkan för att främja hälsa, patientsäkerhet och vårdkvalitet. 

KUA/KUM ökade min förståelse för betydelsen av interprofessionell samverkan för att främja hälsa, patientsäkerhet och vårdkvalitet. Antal svar
i mycket liten grad1 (9,1%)
i liten grad1 (9,1%)
delvis3 (27,3%)
i hög grad2 (18,2%)
i mycket hög grad4 (36,4%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
KUA/KUM ökade min förståelse för betydelsen av interprofessionell samverkan för att främja hälsa, patientsäkerhet och vårdkvalitet. 3,61,437,4 %1,03,04,05,05,0

Under kursen har jag övat min förmåga att identifiera behov av ytterligare kunskap och att fortlöpande utveckla min professionella kompetens. 

Under kursen har jag övat min förmåga att identifiera behov av ytterligare kunskap och att fortlöpande utveckla min professionella kompetens. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (9,1%)
delvis1 (9,1%)
i hög grad3 (27,3%)
i mycket hög grad6 (54,5%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under kursen har jag övat min förmåga att identifiera behov av ytterligare kunskap och att fortlöpande utveckla min professionella kompetens. 4,31,023,6 %2,04,05,05,05,0

Jag har använt resursen – veckans uppgift och anser att den har bidragit till mitt lärande avseende läkemedelsberäkning

Jag har använt resursen – veckans uppgift och anser att den har bidragit till mitt lärande avseende läkemedelsberäkningAntal svar
i mycket liten grad3 (30,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad2 (20,0%)
i mycket hög grad5 (50,0%)
Summa10 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har använt resursen – veckans uppgift och anser att den har bidragit till mitt lärande avseende läkemedelsberäkning3,61,851,1 %1,02,54,55,05,0

Jag uppfattar att resursen – veckans uppgift har bidragit till mitt aktiva lärande

Jag uppfattar att resursen – veckans uppgift har bidragit till mitt aktiva lärandeAntal svar
i mycket liten grad3 (27,3%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (9,1%)
i hög grad2 (18,2%)
i mycket hög grad5 (45,5%)
Summa11 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att resursen – veckans uppgift har bidragit till mitt aktiva lärande3,51,849,4 %1,02,04,05,05,0