2QA342 HT23
Antal respondenter: 27
Antal svar: 17
Svarsfrekvens: 62,96 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 6 (35,3%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 0,7 | 15,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 9 (52,9%) |
| i mycket hög grad | 5 (29,4%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 6 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,5 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (17,6%) |
| i hög grad | 8 (47,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (35,3%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,2 | 0,7 | 17,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (29,4%) |
| i hög grad | 5 (29,4%) |
| i mycket hög grad | 7 (41,2%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,1 | 0,9 | 20,8 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 6 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,5 | 0,6 | 13,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång.
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (5,9%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 9 (52,9%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | 4,5 | 0,6 | 14,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet.
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 11 (64,7%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | 4,6 | 0,5 | 10,6 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter.
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 5 (29,4%) |
| i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | 4,5 | 0,7 | 16,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (11,8%) |
| i hög grad | 7 (41,2%) |
| i mycket hög grad | 8 (47,1%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 4,4 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen.
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (5,9%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (35,3%) |
| i mycket hög grad | 10 (58,8%) |
| Summa | 17 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | 4,4 | 1,0 | 22,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |