2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa VT25

Antal respondenter: 38
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 73,68 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad8 (28,6%)
i mycket hög grad20 (71,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.4,70,59,8 %4,04,05,05,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad12 (42,9%)
i mycket hög grad16 (57,1%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 4,60,511,0 %4,04,05,05,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,1%)
i hög grad13 (46,4%)
i mycket hög grad13 (46,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 4,40,614,3 %3,04,04,05,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis2 (7,1%)
i hög grad12 (42,9%)
i mycket hög grad14 (50,0%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
4,40,614,3 %3,04,04,55,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad3 (10,7%)
i mycket hög grad25 (89,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
4,90,36,4 %4,05,05,05,05,0

Hur värderar du kursen i sin helhet?

Hur värderar du kursen i sin helhet?Antal svar
Mycket dålig0 (0,0%)
Dålig0 (0,0%)
Varken bra eller dålig1 (3,6%)
Bra2 (7,1%)
Mycket bra25 (89,3%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Hur värderar du kursen i sin helhet?4,90,49,2 %3,05,05,05,05,0

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (21,4%)
i mycket hög grad22 (78,6%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,48,7 %4,05,05,05,05,0

Kursansvarig lärare verkade ha god ämneskompetens i relation till lärandemålen.

Kursansvarig lärare verkade ha god ämneskompetens i relation till lärandemålen.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad1 (3,6%)
i mycket hög grad27 (96,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursansvarig lärare verkade ha god ämneskompetens i relation till lärandemålen.5,00,23,8 %4,05,05,05,05,0

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen

Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursenAntal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad11 (39,3%)
i mycket hög grad17 (60,7%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen4,60,510,8 %4,04,05,05,05,0

Föreläsningen från Akutmottagningen för våldtagna och MIKA Hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsningen från Akutmottagningen för våldtagna och MIKA Hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis6 (21,4%)
i hög grad7 (25,0%)
i mycket hög grad15 (53,6%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningen från Akutmottagningen för våldtagna och MIKA Hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,30,819,0 %3,04,05,05,05,0

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis1 (3,6%)
i hög grad9 (32,1%)
i mycket hög grad17 (60,7%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,50,716,6 %2,04,05,05,05,0

Studieuppgift i sexologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Studieuppgift i sexologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis9 (32,1%)
i hög grad14 (50,0%)
i mycket hög grad5 (17,9%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Studieuppgift i sexologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.3,90,718,3 %3,03,04,04,05,0

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis0 (0,0%)
i hög grad6 (21,4%)
i mycket hög grad22 (78,6%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,80,48,7 %4,05,05,05,05,0

Föreläsning och praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.

Föreläsning och praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (7,1%)
delvis4 (14,3%)
i hög grad8 (28,6%)
i mycket hög grad14 (50,0%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsning och praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,21,022,7 %2,04,04,55,05,0

VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis4 (14,3%)
i hög grad9 (32,1%)
i mycket hög grad15 (53,6%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,40,716,8 %3,04,05,05,05,0

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad2 (7,1%)
delvis4 (14,3%)
i hög grad9 (32,1%)
i mycket hög grad13 (46,4%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.4,20,922,6 %2,04,04,05,05,0

VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.

VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad0 (0,0%)
delvis1 (3,6%)
i hög grad8 (28,6%)
i mycket hög grad19 (67,9%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.4,60,612,0 %3,04,05,05,05,0

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.

Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.Antal svar
i mycket liten grad0 (0,0%)
i liten grad1 (3,6%)
delvis2 (7,1%)
i hög grad3 (10,7%)
i mycket hög grad22 (78,6%)
Summa28 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.4,60,816,8 %2,05,05,05,05,0