
2BM025 Gynekologisk och sexuell hälsa VT25
Antal respondenter: 38
Antal svar: 28
Svarsfrekvens: 73,68 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 20 (71,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 9,8 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 12 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 16 (57,1%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,0 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,1%) |
| i hög grad | 13 (46,4%) |
| i mycket hög grad | 13 (46,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,6 | 14,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (7,1%) |
| i hög grad | 12 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 14 (50,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,6 | 14,3 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (10,7%) |
| i mycket hög grad | 25 (89,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,9 | 0,3 | 6,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Hur värderar du kursen i sin helhet?
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | Antal svar |
|---|---|
| Mycket dålig | 0 (0,0%) |
| Dålig | 0 (0,0%) |
| Varken bra eller dålig | 1 (3,6%) |
| Bra | 2 (7,1%) |
| Mycket bra | 25 (89,3%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hur värderar du kursen i sin helhet? | 4,9 | 0,4 | 9,2 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 22 (78,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursansvarig lärare verkade ha god ämneskompetens i relation till lärandemålen.
| Kursansvarig lärare verkade ha god ämneskompetens i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 1 (3,6%) |
| i mycket hög grad | 27 (96,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursansvarig lärare verkade ha god ämneskompetens i relation till lärandemålen. | 5,0 | 0,2 | 3,8 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 11 (39,3%) |
| i mycket hög grad | 17 (60,7%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplevde att kursens Canvas-sida var tydlig och var ett stöd för mitt lärande under kursen | 4,6 | 0,5 | 10,8 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningen från Akutmottagningen för våldtagna och MIKA Hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsningen från Akutmottagningen för våldtagna och MIKA Hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (21,4%) |
| i hög grad | 7 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 15 (53,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningen från Akutmottagningen för våldtagna och MIKA Hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 19,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 1 (3,6%) |
| i hög grad | 9 (32,1%) |
| i mycket hög grad | 17 (60,7%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminariet om sexuell hälsa var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 16,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Studieuppgift i sexologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Studieuppgift i sexologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 9 (32,1%) |
| i hög grad | 14 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (17,9%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studieuppgift i sexologi med tillhörande kamratgranskning var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,9 | 0,7 | 18,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 22 (78,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Färdighetsträning på KTC (gyn.undersökning, cellprov, spiral och p-stav) var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,7 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsning och praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Föreläsning och praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (7,1%) |
| delvis | 4 (14,3%) |
| i hög grad | 8 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 14 (50,0%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsning och praktisk workshop i andrologi var givande och relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 22,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (14,3%) |
| i hög grad | 9 (32,1%) |
| i mycket hög grad | 15 (53,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VIL inom gynekologi var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,7 | 16,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi.
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (7,1%) |
| delvis | 4 (14,3%) |
| i hög grad | 9 (32,1%) |
| i mycket hög grad | 13 (46,4%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL inom gynekologi. | 4,2 | 0,9 | 22,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (3,6%) |
| i hög grad | 8 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 19 (67,9%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VIL på ungdomsmottagning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,6 | 12,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning.
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (3,6%) |
| delvis | 2 (7,1%) |
| i hög grad | 3 (10,7%) |
| i mycket hög grad | 22 (78,6%) |
| Summa | 28 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig välkommen och väl bemött under min VIL på ungdomsmottagning. | 4,6 | 0,8 | 16,8 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |