
2DS009 Examensarbete i omvårdnad - DSK VT25 Campus
Antal respondenter: 36
Antal svar: 16
Svarsfrekvens: 44,44 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (6,2%) |
| i liten grad | 1 (6,2%) |
| delvis | 8 (50,0%) |
| i hög grad | 5 (31,2%) |
| i mycket hög grad | 1 (6,2%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,2 | 0,9 | 28,6 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (31,2%) |
| i hög grad | 8 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (18,8%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 3,9 | 0,7 | 18,5 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (12,5%) |
| i liten grad | 2 (12,5%) |
| delvis | 9 (56,2%) |
| i hög grad | 1 (6,2%) |
| i mycket hög grad | 2 (12,5%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 2,9 | 1,1 | 38,3 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 4 (25,0%) |
| delvis | 6 (37,5%) |
| i hög grad | 2 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (25,0%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,4 | 1,1 | 34,0 % | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (25,0%) |
| i liten grad | 1 (6,2%) |
| delvis | 7 (43,8%) |
| i hög grad | 2 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 2 (12,5%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,8 | 1,3 | 47,2 % | 1,0 | 1,5 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (25,0%) |
| i liten grad | 2 (12,5%) |
| delvis | 7 (43,8%) |
| i hög grad | 2 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (6,2%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 2,6 | 1,2 | 45,9 % | 1,0 | 1,5 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (18,8%) |
| i liten grad | 2 (12,5%) |
| delvis | 5 (31,2%) |
| i hög grad | 6 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 16 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 2,9 | 1,1 | 39,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |