
Människokroppens topografiska anatomi 1RS062 HT2025
Antal respondenter: 53
Antal svar: 32
Svarsfrekvens: 60,38 %
Människokroppens topografiska anatomi 1RS062 HT2025
Antal respondenter: 53
Antal svar: 32
Svarsfrekvens: 60,38 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 0 (0,0%) | 
| 2 | 2 (6,2%) | 
| 3 | 3 (9,4%) | 
| 4 | 8 (25,0%) | 
| 5 | 9 (28,1%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 10 (31,2%) | 
| Vet ej | 0 (0,0%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,7 | 1,2 | 25,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 1 (3,1%) | 
| 2 | 0 (0,0%) | 
| 3 | 1 (3,1%) | 
| 4 | 8 (25,0%) | 
| 5 | 8 (25,0%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 14 (43,8%) | 
| Vet ej | 0 (0,0%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,0 | 1,2 | 23,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 0 (0,0%) | 
| 2 | 0 (0,0%) | 
| 3 | 1 (3,1%) | 
| 4 | 10 (31,2%) | 
| 5 | 14 (43,8%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 7 (21,9%) | 
| Vet ej | 0 (0,0%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,8 | 0,8 | 16,7 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 
Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande.
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 0 (0,0%) | 
| 2 | 0 (0,0%) | 
| 3 | 0 (0,0%) | 
| 4 | 2 (6,2%) | 
| 5 | 7 (21,9%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 22 (68,8%) | 
| Vet ej | 1 (3,1%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har utvecklat kunskaper och färdigheter som jag kommer att ha nytta av i mitt framtida yrkesutövande. | 5,6 | 0,6 | 10,8 % | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 | 
Jag har fått användbar återkoppling.
| Jag har fått användbar återkoppling. | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 0 (0,0%) | 
| 2 | 2 (6,2%) | 
| 3 | 1 (3,1%) | 
| 4 | 6 (18,8%) | 
| 5 | 6 (18,8%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 8 (25,0%) | 
| Vet ej | 9 (28,1%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått användbar återkoppling. | 4,7 | 1,3 | 26,4 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 
Vi studenter hade goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment.
| Vi studenter hade goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 0 (0,0%) | 
| 2 | 0 (0,0%) | 
| 3 | 4 (12,5%) | 
| 4 | 4 (12,5%) | 
| 5 | 12 (37,5%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 12 (37,5%) | 
| Vet ej | 0 (0,0%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vi studenter hade goda möjligheter att vara aktiva under kursens olika moment. | 5,0 | 1,0 | 20,3 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 
Kursen var forskningsanknuten.
| Kursen var forskningsanknuten. | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 1 (3,1%) | 
| 2 | 0 (0,0%) | 
| 3 | 2 (6,2%) | 
| 4 | 6 (18,8%) | 
| 5 | 7 (21,9%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 4 (12,5%) | 
| Vet ej | 12 (37,5%) | 
| Summa | 32 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var forskningsanknuten. | 4,5 | 1,2 | 27,5 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 
Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursvärderingar).
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursvärderingar). | Antal svar | 
|---|---|
| 1 Instämmer  inte alls  | 3 (9,7%) | 
| 2 | 1 (3,2%) | 
| 3 | 1 (3,2%) | 
| 4 | 4 (12,9%) | 
| 5 | 3 (9,7%) | 
| 6 Instämmer  helt  | 10 (32,3%) | 
| Vet ej | 9 (29,0%) | 
| Summa | 31 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått ta del av genomförda förbättringar som gjort inom den här kursen och som baserats på tidigare genomförda kursanalyser (kursvärderingar). | 4,5 | 1,8 | 40,4 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |