MDBI Kursenkät Moment 2 Danderyd VT25
Antal respondenter: 38
Antal svar: 5
Svarsfrekvens: 13,16 %
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
---|---|
Ej relevant | 0 (0,0%) |
1.Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2. | 0 (0,0%) |
3. | 2 (40,0%) |
4. | 1 (20,0%) |
5. Instämmer helt | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,0 | 1,0 | 25,0 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar om undervisningen inom momentet
Kommentar om undervisningen inom momentet |
---|
TBL-dagarna har ibland varit mycket långdragna. Genomgångar efter applicering och tRAT borde inte vara obligatoriska. Alternativt borde dessa genomgångar enbart ta upp frågor där det råder oklarheter. I nuläget tillför dessa genomgångar alldeles för lite. IRAT borde inte genomföras på plats. Att genomföra IRAT på plats är inte bara onödigt och ineffektivt, utan sämre än att genomföra enskilt. Anledningen är att det blir ett störsnde moment då alla sitter i samma rum. Det blir en tryckt stämning i salen. Man kan inte tänka högt. Dessutom måste går tid åt till att förflytta gruppen vid tRAT och grupperna stör varandra vid tRAT då man hör varandras diskussioner på grund av den mycket lilla ytan vi befinner oss på i Clinicum. Ett förslag vore att iRAT görs enskilt, tRAT görs direkt efter och grupperna kan stämma möte var som helst. Därefter rör sig grupperna till den (frivilliga) genomgången. |
Helt okej föreläsningar och bra handledare |
TBL momenten var jättebra, men ibland var frågorna som Eli och Kasper visade (DS) inte samma som de vi hade fått på TRATen. Handledarna på DS var fantastiska, lärde mig mycket. |
Jag hade stor hjälp/nytta av ämnets lärandemål. 1: instämmer inte alls, 5: instämmer helt
Jag hade stor hjälp/nytta av ämnets lärandemål. 1: instämmer inte alls, 5: instämmer helt | Antal svar |
---|---|
Ej relevant | 0 (0,0%) |
1.Instämmer inte | 3 (60,0%) |
2. | 0 (0,0%) |
3. | 2 (40,0%) |
4. | 0 (0,0%) |
5. Instämmer helt | 0 (0,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag hade stor hjälp/nytta av ämnets lärandemål. 1: instämmer inte alls, 5: instämmer helt | 1,8 | 1,1 | 60,9 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 3,0 |
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
---|---|
Ej relevant | 0 (0,0%) |
1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2. | 0 (0,0%) |
3. | 0 (0,0%) |
4 | 1 (20,0%) |
5. Instämmer helt | 4 (80,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,8 | 0,4 | 9,3 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
---|---|
Ej relevant | 0 (0,0%) |
1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2. | 1 (20,0%) |
3. | 2 (40,0%) |
4. | 0 (0,0%) |
5. Instämmer helt | 2 (40,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,6 | 1,3 | 37,3 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
---|---|
Ej relevant | 0 (0,0%) |
1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2. | 0 (0,0%) |
3. | 1 (20,0%) |
4. | 0 (0,0%) |
5. Instämmer helt | 4 (80,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,6 | 0,9 | 19,4 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
---|---|
Ej relevant | 0 (0,0%) |
1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
2. | 0 (0,0%) |
3. | 0 (0,0%) |
4. | 0 (0,0%) |
5. Instämmer helt | 5 (100,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under moment 2
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under moment 2 | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (40,0%) |
I mycket hög grad | 3 (60,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under moment 2 | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kommentar: |
---|
Sara Wood, fantastisk handledare! |
Handledaren på Danderyd var väldigt pedagogisk, det hjälpte oerhört mycket med hans feedback och att handledaren gick igenom statusövningarna med oss. |
Super! Fantastiskt med handledare och grupp! |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
---|---|
I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
I liten grad | 0 (0,0%) |
Delvis | 0 (0,0%) |
I hög grad | 2 (40,0%) |
I mycket hög grad | 3 (60,0%) |
Vet ej | 0 (0,0%) |
Summa | 5 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,6 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |