MDBI Kursenkät Moment 2 Danderyd VT25

Antal respondenter: 38
Antal svar: 5
Svarsfrekvens: 13,16 %


 

Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt

Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer heltAntal svar
Ej relevant0 (0,0%)
1.Instämmer inte alls0 (0,0%)
2.0 (0,0%)
3.2 (40,0%)
4.1 (20,0%)
5. Instämmer helt2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt4,01,025,0 %3,03,04,05,05,0

Kommentar om undervisningen inom momentet

Kommentar om undervisningen inom momentet
TBL-dagarna har ibland varit mycket långdragna. Genomgångar efter applicering och tRAT borde inte vara obligatoriska. Alternativt borde dessa genomgångar enbart ta upp frågor där det råder oklarheter. I nuläget tillför dessa genomgångar alldeles för lite. IRAT borde inte genomföras på plats. Att genomföra IRAT på plats är inte bara onödigt och ineffektivt, utan sämre än att genomföra enskilt. Anledningen är att det blir ett störsnde moment då alla sitter i samma rum. Det blir en tryckt stämning i salen. Man kan inte tänka högt. Dessutom måste går tid åt till att förflytta gruppen vid tRAT och grupperna stör varandra vid tRAT då man hör varandras diskussioner på grund av den mycket lilla ytan vi befinner oss på i Clinicum. Ett förslag vore att iRAT görs enskilt, tRAT görs direkt efter och grupperna kan stämma möte var som helst. Därefter rör sig grupperna till den (frivilliga) genomgången.
Helt okej föreläsningar och bra handledare
TBL momenten var jättebra, men ibland var frågorna som Eli och Kasper visade (DS) inte samma som de vi hade fått på TRATen. Handledarna på DS var fantastiska, lärde mig mycket.

Jag hade stor hjälp/nytta av ämnets lärandemål.  1: instämmer inte alls, 5: instämmer helt

Jag hade stor hjälp/nytta av ämnets lärandemål.  1: instämmer inte alls, 5: instämmer heltAntal svar
Ej relevant0 (0,0%)
1.Instämmer inte3 (60,0%)
2.0 (0,0%)
3.2 (40,0%)
4.0 (0,0%)
5. Instämmer helt0 (0,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag hade stor hjälp/nytta av ämnets lärandemål.  1: instämmer inte alls, 5: instämmer helt1,81,160,9 %1,01,01,03,03,0

Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt

Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer heltAntal svar
Ej relevant0 (0,0%)
1. Instämmer inte alls0 (0,0%)
2.0 (0,0%)
3.0 (0,0%)
41 (20,0%)
5. Instämmer helt4 (80,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt4,80,49,3 %4,05,05,05,05,0

Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt

Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer heltAntal svar
Ej relevant0 (0,0%)
1. Instämmer inte alls0 (0,0%)
2.1 (20,0%)
3.2 (40,0%)
4.0 (0,0%)
5. Instämmer helt 2 (40,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt3,61,337,3 %2,03,03,05,05,0

Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt

Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer heltAntal svar
Ej relevant 0 (0,0%)
1. Instämmer inte alls 0 (0,0%)
2.0 (0,0%)
3.1 (20,0%)
4.0 (0,0%)
5. Instämmer helt 4 (80,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt4,60,919,4 %3,05,05,05,05,0

Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt

Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer heltAntal svar
Ej relevant0 (0,0%)
1. Instämmer inte alls 0 (0,0%)
2.0 (0,0%)
3.0 (0,0%)
4.0 (0,0%)
5. Instämmer helt 5 (100,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt5,00,00,0 %5,05,05,05,05,0

Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under moment 2

Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under moment 2Antal svar
I mycket liten grad0 (0,0%)
I liten grad0 (0,0%)
Delvis0 (0,0%)
I hög grad2 (40,0%)
I mycket hög grad3 (60,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under moment 24,60,511,9 %4,04,05,05,05,0
Kommentar:
Sara Wood, fantastisk handledare!
Handledaren på Danderyd var väldigt pedagogisk, det hjälpte oerhört mycket med hans feedback och att handledaren gick igenom statusövningarna med oss.
Super! Fantastiskt med handledare och grupp!

Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.

Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.Antal svar
I mycket liten grad0 (0,0%)
I liten grad0 (0,0%)
Delvis0 (0,0%)
I hög grad2 (40,0%)
I mycket hög grad3 (60,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa5 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.4,60,511,9 %4,04,05,05,05,0