2DS009 Examensarbete Campus HT23
Antal respondenter: 33
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 36,36 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (8,3%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (8,3%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (33,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 1,1 | 28,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 6 (50,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 5 (41,7%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 1 (8,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,7 | 0,7 | 17,8 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (8,3%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 6 (50,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,4 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (16,7%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 4 (33,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,2 | 0,7 | 17,2 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande.
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (16,7%) |
delvis | 4 (33,3%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursens upplägg och arbetsformer/läraktiviteter har varit ett stöd i mitt lärande. | 3,3 | 0,8 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (16,7%) |
delvis | 3 (25,0%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 3,6 | 1,0 | 27,8 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis.
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (25,0%) |
i hög grad | 5 (41,7%) |
i mycket hög grad | 4 (33,3%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis. | 4,1 | 0,8 | 19,4 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 1 (8,3%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 4 (33,3%) |
i hög grad | 7 (58,3%) |
i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,4 | 0,9 | 26,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen.
Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 1 (8,3%) |
delvis | 5 (41,7%) |
i hög grad | 4 (33,3%) |
i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen. | 3,6 | 0,9 | 25,1 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen.
Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (25,0%) |
i hög grad | 6 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (25,0%) |
Summa | 12 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen. | 4,0 | 0,7 | 18,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |