V22 (C) Vårdande vid ohälsa och sjukdom (1SJ022 Grupp B T3)
Antal respondenter: 77
Antal svar: 24
Svarsfrekvens: 31,17 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,2%) |
| delvis | 3 (12,5%) |
| i hög grad | 14 (58,3%) |
| i mycket hög grad | 6 (25,0%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,8 | 18,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (20,8%) |
| i hög grad | 12 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (29,2%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 17,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 3 (12,5%) |
| delvis | 9 (37,5%) |
| i hög grad | 11 (45,8%) |
| i mycket hög grad | 1 (4,2%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,4 | 0,8 | 22,7 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,2%) |
| delvis | 10 (41,7%) |
| i hög grad | 12 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (4,2%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,5 | 0,7 | 18,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (12,5%) |
| i liten grad | 3 (12,5%) |
| delvis | 7 (29,2%) |
| i hög grad | 8 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,2 | 1,2 | 37,9 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 4 (16,7%) |
| delvis | 10 (41,7%) |
| i hög grad | 7 (29,2%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 3,4 | 0,9 | 27,4 % | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 9 (37,5%) |
| i hög grad | 12 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 3,8 | 0,7 | 18,0 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (4,2%) |
| delvis | 4 (16,7%) |
| i hög grad | 16 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | 3,9 | 0,7 | 17,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,2%) |
| i liten grad | 4 (16,7%) |
| delvis | 11 (45,8%) |
| i hög grad | 7 (29,2%) |
| i mycket hög grad | 1 (4,2%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 3,1 | 0,9 | 28,8 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (8,3%) |
| delvis | 9 (37,5%) |
| i hög grad | 8 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 5 (20,8%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 3,7 | 0,9 | 25,0 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (12,5%) |
| i liten grad | 6 (25,0%) |
| delvis | 7 (29,2%) |
| i hög grad | 5 (20,8%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,0 | 1,2 | 41,7 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 7 (29,2%) |
| i hög grad | 13 (54,2%) |
| i mycket hög grad | 4 (16,7%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 3,9 | 0,7 | 17,5 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,2%) |
| i liten grad | 2 (8,3%) |
| delvis | 8 (33,3%) |
| i hög grad | 9 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 4 (16,7%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 3,5 | 1,0 | 28,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (4,2%) |
| i liten grad | 4 (16,7%) |
| delvis | 8 (33,3%) |
| i hög grad | 8 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (12,5%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,3 | 1,0 | 31,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (8,3%) |
| I hög grad | 11 (45,8%) |
| I mycket hög grad | 11 (45,8%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 4,4 | 0,6 | 14,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 6 (25,0%) |
| I hög grad | 8 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 10 (41,7%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,2 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (12,5%) |
| I hög grad | 11 (45,8%) |
| I mycket hög grad | 10 (41,7%) |
| Summa | 24 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 4,3 | 0,7 | 16,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |