VT22 (C) Examensarbete i omvårdnad 2AN012
Antal respondenter: 24
Antal svar: 8
Svarsfrekvens: 33,33 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (50,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,5 | 0,5 | 15,3 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (100,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,0 | 0,0 | 0,0 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (25,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 6 (75,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,5 | 0,9 | 26,5 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 5 (62,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,9 | 0,6 | 16,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 4 (50,0%) |
| i hög grad | 2 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,9 | 1,0 | 34,5 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 | 4,0 |
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 3 (37,5%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande). | 3,4 | 0,7 | 22,0 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (37,5%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel. | 3,8 | 0,7 | 18,9 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (12,5%) |
| i hög grad | 6 (75,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap. | 4,0 | 0,5 | 13,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 3 (37,5%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande. | 3,0 | 1,1 | 35,6 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 3 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs. | 3,8 | 1,0 | 27,6 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (37,5%) |
| i hög grad | 2 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,5 | 1,3 | 37,4 % | 1,0 | 3,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 |
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 4 (50,0%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 2 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt. | 2,8 | 0,9 | 32,2 % | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 6 (75,0%) |
| i hög grad | 1 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 2,9 | 0,8 | 29,0 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (37,5%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 4 (50,0%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 2,1 | 1,0 | 46,6 % | 1,0 | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,0 |
Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis.
| Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (37,5%) |
| i hög grad | 5 (62,5%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen gav mig nya insikter om hur forskning är tillämpbar i klinisk praxis. | 3,6 | 0,5 | 14,3 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen.
| Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (12,5%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 4 (50,0%) |
| i hög grad | 1 (12,5%) |
| i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har fått det stöd jag har behövt under kursen. | 3,0 | 1,2 | 39,8 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 | 5,0 |
Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen.
| Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (25,0%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationsformen i kursen var lämplig med hänsyn till lärandemålen. | 4,0 | 0,8 | 18,9 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (12,5%) |
| delvis | 2 (25,0%) |
| i hög grad | 4 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (12,5%) |
| Summa | 8 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsbördan var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,6 | 0,9 | 25,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |