2LA006 MDBI Moment 2-5 VT23 Kursenkät (Solna)
Antal respondenter: 34
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 35,29 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (16,7%) |
| I liten grad | 1 (8,3%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 7 (58,3%) |
| I mycket hög grad | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,3 | 1,3 | 39,1 % | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 3 (25,0%) |
| Delvis | 4 (33,3%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 2,9 | 1,0 | 34,2 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| i liten grad | 4 (33,3%) |
| delvis | 5 (41,7%) |
| i hög grad | 2 (16,7%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 2,7 | 0,9 | 33,3 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (16,7%) |
| i liten grad | 3 (25,0%) |
| delvis | 3 (25,0%) |
| i hög grad | 2 (16,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 2,9 | 1,4 | 47,3 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 4 (33,3%) |
| i liten grad | 1 (8,3%) |
| delvis | 3 (25,0%) |
| i hög grad | 3 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 2,7 | 1,4 | 53,8 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 7 (58,3%) |
| I mycket hög grad | 3 (25,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 4,1 | 0,7 | 16,4 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (25,0%) |
| I liten grad | 3 (25,0%) |
| Delvis | 6 (50,0%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 2,2 | 0,9 | 38,5 % | 1,0 | 1,5 | 2,5 | 3,0 | 3,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 3 (25,0%) |
| Delvis | 3 (25,0%) |
| I hög grad | 3 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (8,3%) |
| Vet ej | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 3,0 | 1,2 | 39,4 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 3 (25,0%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Vet ej | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 3,3 | 1,3 | 41,2 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (16,7%) |
| I liten grad | 2 (16,7%) |
| Delvis | 7 (58,3%) |
| I hög grad | 0 (0,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (8,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 2,7 | 1,1 | 40,2 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 5 (41,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 4,2 | 0,8 | 17,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 2 (16,7%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 6 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 1 (8,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 3,3 | 1,2 | 34,6 % | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (25,0%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 6 (50,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,3 | 1,5 | 44,9 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (16,7%) |
| I liten grad | 1 (8,3%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 3 (25,0%) |
| I mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Vet ej | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,2 | 1,5 | 46,1 % | 1,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Frågor om VFU
Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt.
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 3 (25,0%) |
| Delvis | 0 (0,0%) |
| I hög grad | 4 (33,3%) |
| I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på/diskuterat evidensbaserat arbetssätt. | 3,6 | 1,4 | 40,3 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum).
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 1 (8,3%) |
| I hög grad | 2 (16,7%) |
| I mycket hög grad | 8 (66,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU fanns tillgång till de fysiska förutsättningarna jag behövde (t ex dator, samtalsrum omklädningsrum, lunchrum). | 4,3 | 1,2 | 28,4 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud.
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 2 (16,7%) |
| I hög grad | 5 (41,7%) |
| I mycket hög grad | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under VFU har jag tränat på säkra arbetssätt för att undvika risker och tillbud. | 3,9 | 1,2 | 29,7 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 6 (50,0%) |
| Alltid | 6 (50,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| VFU var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,5 | 0,5 | 14,9 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar.
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 0 (0,0%) |
| Ofta | 5 (41,7%) |
| Alltid | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag deltog i relevanta aktiviteter under mina placeringar. | 3,6 | 0,5 | 14,4 % | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar.
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 1 (8,3%) |
| Ofta | 4 (33,3%) |
| Alltid | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag hade en namngiven handledare under mina placeringar. | 3,5 | 0,7 | 19,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 |
Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen.
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | Antal svar |
|---|---|
| Aldrig | 0 (0,0%) |
| Sällan | 4 (33,3%) |
| Ofta | 3 (25,0%) |
| Alltid | 5 (41,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare verkade insatta i syftet med placeringen. | 3,1 | 0,9 | 29,2 % | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
KURSSPECIFIKA FRÅGOR
MOMENT 2 - Klinisk konsultation och undersökning
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1.Instämmer inte alls | 1 (8,3%) |
| 2. | 2 (16,7%) |
| 3. | 2 (16,7%) |
| 4. | 5 (41,7%) |
| 5. Instämmer helt | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,4 | 1,2 | 36,3 % | 1,0 | 2,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (8,3%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 1 (8,3%) |
| 4 | 4 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 6 (50,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,2 | 1,2 | 28,6 % | 1,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Föreläsningarna inom ämnet var värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Föreläsningarna inom ämnet var värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 2 (16,7%) |
| 2. | 4 (33,3%) |
| 3. | 2 (16,7%) |
| 4. | 3 (25,0%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Föreläsningarna inom ämnet var värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,8 | 1,3 | 46,8 % | 1,0 | 2,0 | 2,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 2 (16,7%) |
| 2. | 3 (25,0%) |
| 3. | 2 (16,7%) |
| 4. | 4 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under TBL-tillfällen inom momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,9 | 1,3 | 45,0 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (8,3%) |
| 2. | 5 (41,7%) |
| 3. | 1 (8,3%) |
| 4. | 4 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under gruppövningarna i status. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,9 | 1,2 | 42,5 % | 1,0 | 2,0 | 2,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 2 (16,7%) |
| 3. | 3 (25,0%) |
| 4. | 1 (8,3%) |
| 5. Instämmer helt | 6 (50,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under patientmöten. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,9 | 1,2 | 31,7 % | 2,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag känner mig nöjd med kontakten med kursledningen på mitt hemsjukhus. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag känner mig nöjd med kontakten med kursledningen på mitt hemsjukhus. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 4 (33,3%) |
| 2. | 1 (8,3%) |
| 3. | 2 (16,7%) |
| 4. | 3 (25,0%) |
| 5. Instämmer helt | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag känner mig nöjd med kontakten med kursledningen på mitt hemsjukhus. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,8 | 1,6 | 56,0 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag känner mig nöjd med studiemiljön på mitt hemsjukhus (undervisningslokaler, lunchutrymme, tillgång till sjukhuskläder, omklädningsrum). 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
Jag känner mig nöjd med studiemiljön på mitt hemsjukhus (undervisningslokaler, lunchutrymme, tillgång till sjukhuskläder, omklädningsrum). 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 1 (8,3%) |
| 2. | 4 (33,3%) |
| 3. | 3 (25,0%) |
| 4. | 0 (0,0%) |
| 5. Instämmer helt | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag känner mig nöjd med studiemiljön på mitt hemsjukhus (undervisningslokaler, lunchutrymme, tillgång till sjukhuskläder, omklädningsrum). 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 3,2 | 1,5 | 46,3 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 | 5,0 |
MOMENT 3 - Verksamhetsförlagd utbildning i primärvård
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1.Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 1 (8,3%) |
| 3. | 2 (16,7%) |
| 4. | 5 (41,7%) |
| 5. Instämmer helt | 4 (33,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 5,0 | 1,0 | 19,1 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 2 (16,7%) |
| 4 | 4 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 6 (50,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 5,3 | 0,8 | 14,6 % | 4,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Jag fick utrymme för att öva på anamnes och status under VFU-veckan. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag fick utrymme för att öva på anamnes och status under VFU-veckan. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Inställer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3 | 4 (33,3%) |
| 4 | 2 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 6 (50,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick utrymme för att öva på anamnes och status under VFU-veckan. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 4,2 | 0,9 | 22,5 % | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag lärde mig mycket under fallseminariet på momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under fallseminariet på momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 1 (8,3%) |
| 1. Instämmer inte alls | 2 (16,7%) |
| 2. | 2 (16,7%) |
| 3. | 5 (41,7%) |
| 4. | 0 (0,0%) |
| 5. Instämmer helt | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under fallseminariet på momentet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,6 | 1,5 | 58,3 % | 0,0 | 1,5 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
MOMENT 4 - Professionellt förhållningssätt, ansvar och lärande
Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 2 (16,7%) |
| 1.Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 3 (25,0%) |
| 3. | 5 (41,7%) |
| 4. | 2 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är generellt sätt nöjd med undervisningen inom ämnesområdet. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,4 | 1,3 | 54,3 % | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 |
Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 2 (16,7%) |
| 1. Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2. | 3 (25,0%) |
| 3. | 3 (25,0%) |
| 4 | 4 (33,3%) |
| 5. Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det jag har lärt mig känns relevant inför mitt arbete som läkare. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,6 | 1,4 | 55,9 % | 0,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 |
Reflektionsseminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Reflektionsseminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 4 (33,3%) |
| 2. | 3 (25,0%) |
| 3. | 4 (33,3%) |
| 4. | 1 (8,3%) |
| 5. Instämmer helt | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Reflektionsseminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,2 | 1,0 | 47,5 % | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 |
SORKK-seminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| SORKK-seminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 0 (0,0%) |
| 1. Instämmer inte alls | 3 (25,0%) |
| 2. | 3 (25,0%) |
| 3. | 3 (25,0%) |
| 4. | 2 (16,7%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SORKK-seminarierna kändes värdefulla. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 2,6 | 1,3 | 50,8 % | 1,0 | 1,5 | 2,5 | 3,5 | 5,0 |
MOMENT 5 - Tillämpning och integrering
Jag lärde mig mycket under de integrerande workshops. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt
| Jag lärde mig mycket under de integrerande workshops. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | Antal svar |
|---|---|
| Ej relevant | 2 (16,7%) |
| 1. | 7 (58,3%) |
| 2. | 0 (0,0%) |
| 3. | 1 (8,3%) |
| 4. | 1 (8,3%) |
| 5. Instämmer helt | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lärde mig mycket under de integrerande workshops. 1: Instämmer inte alls, 5: Instämmer helt | 1,6 | 1,6 | 98,8 % | 0,0 | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 5,0 |
EXAMINATIONER & UNDERVISNING
Vilken föreläsningsform FÖREDRAR du? (välj ett alternativ)
| Vilken föreläsningsform FÖREDRAR du? (välj ett alternativ) | Antal svar |
|---|---|
| Förinspelade föreläsningar | 9 (75,0%) |
| Streamade liveföreläsningar | 0 (0,0%) |
| Föreläsningar på plats i helkurs | 2 (16,7%) |
| Föreläsningar på plats per sjukhus | 1 (8,3%) |
| Jag går inte på föreläsningar | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vilken föreläsningsform FÖREDRAR du? (välj ett alternativ) | 1,6 | 1,1 | 68,4 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 4,0 |