
2TL048 Odontologisk introduktion HT23
Antal respondenter: 110
Antal svar: 64
Svarsfrekvens: 58,18 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (3,1%) |
| i liten grad | 3 (4,7%) |
| delvis | 18 (28,1%) |
| i hög grad | 21 (32,8%) |
| i mycket hög grad | 20 (31,2%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 1,0 | 26,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (6,2%) |
| i hög grad | 17 (26,6%) |
| i mycket hög grad | 42 (65,6%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,5 | 0,8 | 16,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (3,1%) |
| delvis | 13 (20,3%) |
| i hög grad | 22 (34,4%) |
| i mycket hög grad | 27 (42,2%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,2 | 0,9 | 20,7 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 6 (9,4%) |
| delvis | 16 (25,0%) |
| i hög grad | 24 (37,5%) |
| i mycket hög grad | 17 (26,6%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,8 | 1,0 | 26,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (6,2%) |
| i hög grad | 16 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 43 (67,2%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,6 | 0,8 | 16,5 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke.
| Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (3,1%) |
| delvis | 16 (25,0%) |
| i hög grad | 23 (35,9%) |
| i mycket hög grad | 23 (35,9%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke. | 4,0 | 0,9 | 21,3 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 2 (3,1%) |
| delvis | 10 (15,6%) |
| i hög grad | 31 (48,4%) |
| i mycket hög grad | 20 (31,2%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,0 | 0,9 | 21,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 5 (7,9%) |
| i liten grad | 4 (6,3%) |
| delvis | 18 (28,6%) |
| i hög grad | 15 (23,8%) |
| i mycket hög grad | 21 (33,3%) |
| Summa | 63 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 3,7 | 1,2 | 33,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (7,8%) |
| i hög grad | 29 (45,3%) |
| i mycket hög grad | 29 (45,3%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,5 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 3 (4,7%) |
| delvis | 11 (17,2%) |
| i hög grad | 25 (39,1%) |
| i mycket hög grad | 24 (37,5%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | 4,1 | 0,9 | 23,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kursen var välorganiserad.
| Kursen var välorganiserad. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (1,6%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 8 (12,5%) |
| i hög grad | 28 (43,8%) |
| i mycket hög grad | 27 (42,2%) |
| Summa | 64 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var välorganiserad. | 4,2 | 0,8 | 18,7 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |