
2TL063 Orofacial medicin 1 - VT25
Antal respondenter: 76
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 15,79 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 4 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 8 (66,7%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 10,6 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 10 (83,3%) | 
| i mycket hög grad | 2 (16,7%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,4 | 9,3 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (8,3%) | 
| i hög grad | 4 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 7 (58,3%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,5 | 0,7 | 15,0 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (8,3%) | 
| delvis | 1 (8,3%) | 
| i hög grad | 7 (58,3%) | 
| i mycket hög grad | 3 (25,0%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,0 | 0,9 | 21,3 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (8,3%) | 
| delvis | 1 (8,3%) | 
| i hög grad | 5 (41,7%) | 
| i mycket hög grad | 5 (41,7%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,2 | 0,9 | 22,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke.
| Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (8,3%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 4 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 7 (58,3%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen har förberett mig för mitt framtida yrke. | 4,3 | 1,2 | 26,6 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 1 (8,3%) | 
| delvis | 0 (0,0%) | 
| i hög grad | 5 (41,7%) | 
| i mycket hög grad | 6 (50,0%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen. | 4,3 | 0,9 | 20,5 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (8,3%) | 
| i liten grad | 1 (8,3%) | 
| delvis | 1 (8,3%) | 
| i hög grad | 3 (25,0%) | 
| i mycket hög grad | 6 (50,0%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande. | 4,0 | 1,3 | 33,7 % | 1,0 | 3,5 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen.
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (8,3%) | 
| i hög grad | 6 (50,0%) | 
| i mycket hög grad | 5 (41,7%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | 4,3 | 0,7 | 15,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 
Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (16,7%) | 
| i hög grad | 4 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 6 (50,0%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens upplägg och arbetsformer (exempelvis föreläsningar, laborationer, seminarier och uppgifter) var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 2 (16,7%) | 
| i hög grad | 4 (33,3%) | 
| i mycket hög grad | 6 (50,0%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | 4,3 | 0,8 | 18,0 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 
Kursen var välorganiserad.
| Kursen var välorganiserad. | Antal svar | 
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) | 
| i liten grad | 0 (0,0%) | 
| delvis | 1 (8,3%) | 
| i hög grad | 5 (41,7%) | 
| i mycket hög grad | 6 (50,0%) | 
| Summa | 12 (100,0%) | 
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var välorganiserad. | 4,4 | 0,7 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |