1SJ020 Forskningsmetodik VT24 Campus

Antal respondenter: 122
Antal svar: 53
Svarsfrekvens: 43,44 %


 

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.

Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.Antal svar
i mycket liten grad3 (5,7%)
i liten grad7 (13,2%)
delvis16 (30,2%)
i hög grad19 (35,8%)
i mycket hög grad8 (15,1%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.3,41,131,7 %1,03,04,04,05,0

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.

Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. Antal svar
i mycket liten grad1 (1,9%)
i liten grad3 (5,7%)
delvis18 (34,0%)
i hög grad22 (41,5%)
i mycket hög grad9 (17,0%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. 3,70,924,5 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.

Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. Antal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad7 (13,2%)
delvis14 (26,4%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad13 (24,5%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. 3,51,234,9 %1,03,04,04,05,0

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).

Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Antal svar
i mycket liten grad3 (5,7%)
i liten grad5 (9,4%)
delvis13 (24,5%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad17 (32,1%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt
(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
3,71,231,8 %1,03,04,05,05,0

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.

Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
Antal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad8 (15,1%)
delvis7 (13,2%)
i hög grad18 (34,0%)
i mycket hög grad16 (30,2%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter 
på kursens utformning och innehåll.
3,61,334,9 %1,03,04,05,05,0

Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).

Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).Antal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad2 (3,8%)
delvis12 (22,6%)
i hög grad22 (41,5%)
i mycket hög grad13 (24,5%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den psykosociala studiemiljön under kursen var bra (psykosocial studiemiljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering under teoretisk eller verksamhetsförlagt lärande).3,71,130,0 %1,03,04,04,05,0

Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.

Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.Antal svar
i mycket liten grad1 (1,9%)
i liten grad4 (7,5%)
delvis18 (34,0%)
i hög grad17 (32,1%)
i mycket hög grad13 (24,5%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Undervisningen utgick från och använde autentiska exempel.3,71,026,8 %1,03,04,04,05,0

Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.

Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.Antal svar
i mycket liten grad3 (5,7%)
i liten grad3 (5,7%)
delvis14 (26,4%)
i hög grad19 (35,8%)
i mycket hög grad14 (26,4%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har fått träna ett vetenskapligt förhållningssätt genom att kritiskt granska och värdera ny kunskap.3,71,129,6 %1,03,04,05,05,0

Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.

Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad5 (9,4%)
i liten grad14 (26,4%)
delvis8 (15,1%)
i hög grad13 (24,5%)
i mycket hög grad13 (24,5%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens pedagogiska upplägg har stimulerat mitt lärande.3,31,341,1 %1,02,03,04,05,0

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.

Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.Antal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad7 (13,2%)
delvis13 (24,5%)
i hög grad18 (34,0%)
i mycket hög grad11 (20,8%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina förkunskaper var tillräckliga för att klara denna kurs.3,51,234,2 %1,03,04,04,05,0

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.

Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.Antal svar
i mycket liten grad5 (9,4%)
i liten grad9 (17,0%)
delvis13 (24,5%)
i hög grad21 (39,6%)
i mycket hög grad5 (9,4%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Den återkoppling som jag fick har haft betydelse för mitt lärande.3,21,135,3 %1,02,03,04,05,0

Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.

Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.Antal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad5 (9,4%)
delvis14 (26,4%)
i hög grad18 (34,0%)
i mycket hög grad12 (22,6%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen ökade min förståelse för betydelsen av ett etiskt förhållningssätt.3,51,233,0 %1,03,04,04,05,0

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.

Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.Antal svar
i mycket liten grad8 (15,1%)
i liten grad8 (15,1%)
delvis10 (18,9%)
i hög grad19 (35,8%)
i mycket hög grad8 (15,1%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under den här kursen.3,21,340,7 %1,02,04,04,05,0

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.Antal svar
i mycket liten grad3 (5,7%)
i liten grad6 (11,3%)
delvis8 (15,1%)
i hög grad18 (34,0%)
i mycket hög grad18 (34,0%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.3,81,231,6 %1,03,04,05,05,0

Kursens arbetsformer enligt nedan har stimulerat mitt lärande

Minigrupper

MinigrupperAntal svar
i mycket liten grad7 (13,2%)
i liten grad10 (18,9%)
delvis5 (9,4%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad16 (30,2%)
ej deltagit/använt0 (0,0%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Minigrupper3,41,441,8 %1,02,04,05,05,0

Föreläsningar

FöreläsningarAntal svar
i mycket liten grad8 (15,1%)
i liten grad10 (18,9%)
delvis8 (15,1%)
i hög grad13 (24,5%)
i mycket hög grad9 (17,0%)
ej deltagit/använt5 (9,4%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Föreläsningar3,41,646,5 %1,02,04,05,06,0

Seminarier

SeminarierAntal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad6 (11,3%)
delvis9 (17,0%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad19 (35,8%)
ej deltagit/använt0 (0,0%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Seminarier3,71,334,1 %1,03,04,05,05,0

KI-bibliotekets workshops om evidens och artikelsökning

KI-bibliotekets workshops om evidens och artikelsökningAntal svar
i mycket liten grad5 (9,4%)
i liten grad8 (15,1%)
delvis13 (24,5%)
i hög grad10 (18,9%)
i mycket hög grad13 (24,5%)
ej deltagit/använt4 (7,5%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
KI-bibliotekets workshops om evidens och artikelsökning3,61,440,6 %1,03,04,05,06,0

Studieguider med intruktioner inför LA1-LA4

Studieguider med intruktioner inför LA1-LA4Antal svar
i mycket liten grad5 (9,4%)
i liten grad4 (7,5%)
delvis12 (22,6%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad17 (32,1%)
ej deltagit/använt0 (0,0%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Studieguider med intruktioner inför LA1-LA43,71,334,7 %1,03,04,05,05,0

Begreppslistorna

BegreppslistornaAntal svar
i mycket liten grad4 (7,5%)
i liten grad4 (7,5%)
delvis11 (20,8%)
i hög grad11 (20,8%)
i mycket hög grad21 (39,6%)
ej deltagit/använt2 (3,8%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Begreppslistorna3,91,334,1 %1,03,04,05,06,0

Instuderingsfrågorna

InstuderingsfrågornaAntal svar
i mycket liten grad5 (9,4%)
i liten grad6 (11,3%)
delvis11 (20,8%)
i hög grad12 (22,6%)
i mycket hög grad17 (32,1%)
ej deltagit/använt2 (3,8%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Instuderingsfrågorna3,71,437,6 %1,03,04,05,06,0

Jag var inte intresserad av den här kursen

Jag var inte intresserad av den här kursenAntal svar
i mycket liten grad13 (24,5%)
i liten grad10 (18,9%)
delvis11 (20,8%)
i hög grad9 (17,0%)
i mycket hög grad10 (18,9%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag var inte intresserad av den här kursen2,91,550,7 %1,02,03,04,05,0

Under kursen begränsade jag mina studier till det som var nödvändigt

Under kursen begränsade jag mina studier till det som var nödvändigtAntal svar
i mycket liten grad3 (5,7%)
i liten grad8 (15,1%)
delvis20 (37,7%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad7 (13,2%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Under kursen begränsade jag mina studier till det som var nödvändigt3,31,132,4 %1,03,03,04,05,0

Jag var motiverad att lära mig under kursen

Jag var motiverad att lära mig under kursenAntal svar
i  mycket liten grad5 (9,4%)
i liten grad12 (22,6%)
delvis13 (24,5%)
i hög grad15 (28,3%)
i mycket hög grad8 (15,1%)
Summa53 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag var motiverad att lära mig under kursen3,21,238,5 %1,02,03,04,05,0