
2LA005 Basvetenskap 6 HT2025
Antal respondenter: 144
Antal svar: 57
Svarsfrekvens: 39,58 %
2LA005 Basvetenskap 6 HT2025
Antal respondenter: 144
Antal svar: 57
Svarsfrekvens: 39,58 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (3,5%) |
| 3 | 5 (8,8%) |
| 4 | 11 (19,3%) |
| 5 | 20 (35,1%) |
| 6 Instämmer helt | 19 (33,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 4,9 | 1,1 | 22,5 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (1,8%) |
| 3 | 2 (3,5%) |
| 4 | 9 (15,8%) |
| 5 | 16 (28,1%) |
| 6 Instämmer helt | 28 (49,1%) |
| Vet ej | 1 (1,8%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,2 | 1,0 | 18,5 % | 2,0 | 5,0 | 5,5 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 3 (5,3%) |
| 3 | 9 (15,8%) |
| 4 | 10 (17,5%) |
| 5 | 16 (28,1%) |
| 6 Instämmer helt | 18 (31,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 4,6 | 1,3 | 28,7 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (1,8%) |
| 3 | 4 (7,0%) |
| 4 | 13 (22,8%) |
| 5 | 17 (29,8%) |
| 6 Instämmer helt | 22 (38,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 5,0 | 1,0 | 20,8 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (3,5%) |
| 2 | 7 (12,3%) |
| 3 | 9 (15,8%) |
| 4 | 13 (22,8%) |
| 5 | 11 (19,3%) |
| 6 Instämmer helt | 15 (26,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,2 | 1,5 | 35,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 4 (7,0%) |
| 3 | 6 (10,5%) |
| 4 | 13 (22,8%) |
| 5 | 11 (19,3%) |
| 6 Instämmer helt | 22 (38,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 4,7 | 1,4 | 29,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (3,6%) |
| 2 | 2 (3,6%) |
| 3 | 4 (7,1%) |
| 4 | 5 (8,9%) |
| 5 | 16 (28,6%) |
| 6 Instämmer helt | 27 (48,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 56 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 5,0 | 1,3 | 26,7 % | 1,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (3,5%) |
| 4 | 3 (5,3%) |
| 5 | 12 (21,1%) |
| 6 Instämmer helt | 39 (68,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 5,5 | 1,0 | 17,6 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 2 (3,5%) |
| 4 | 6 (10,5%) |
| 5 | 13 (22,8%) |
| 6 Instämmer helt | 34 (59,6%) |
| Vet ej | 1 (1,8%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 5,4 | 1,0 | 19,0 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (1,8%) |
| 2 | 2 (3,5%) |
| 3 | 7 (12,3%) |
| 4 | 10 (17,5%) |
| 5 | 15 (26,3%) |
| 6 Instämmer helt | 19 (33,3%) |
| Vet ej | 3 (5,3%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,7 | 1,3 | 27,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 16 (28,1%) |
| 2 | 6 (10,5%) |
| 3 | 10 (17,5%) |
| 4 | 8 (14,0%) |
| 5 | 6 (10,5%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (17,5%) |
| Vet ej | 1 (1,8%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 3,2 | 1,9 | 57,7 % | 1,0 | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 4 (7,0%) |
| 2 | 3 (5,3%) |
| 3 | 12 (21,1%) |
| 4 | 6 (10,5%) |
| 5 | 9 (15,8%) |
| 6 Instämmer helt | 22 (38,6%) |
| Vet ej | 1 (1,8%) |
| Summa | 57 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 4,4 | 1,6 | 37,1 % | 1,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |