7KB000 Barnmorskans profession inom svensk hälso- och sjukvård VT24
Antal respondenter: 9
Antal svar: 7
Svarsfrekvens: 77,78 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (28,6%) |
i mycket hög grad | 5 (71,4%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,7 | 0,5 | 10,4 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (14,3%) |
i hög grad | 3 (42,9%) |
i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,3 | 0,8 | 17,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (57,1%) |
i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,4 | 0,5 | 12,1 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (42,9%) |
i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,6 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (57,1%) |
i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,4 | 0,5 | 12,1 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
Jag upplever att kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (42,9%) |
i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att kursens innehåll var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att duggan i anatomi som var utformad som ett quiz var relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att duggan i anatomi som var utformad som ett quiz var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (42,9%) |
i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att duggan i anatomi som var utformad som ett quiz var relevant till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att gruppduggan i endokrinologi var relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att gruppduggan i endokrinologi var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (71,4%) |
i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att gruppduggan i endokrinologi var relevant till kursens lärandemål. | 4,3 | 0,5 | 11,4 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag upplever att seminariet om ”Lagar och förordningar” var relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att seminariet om ”Lagar och förordningar” var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (14,3%) |
i hög grad | 2 (28,6%) |
i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att seminariet om ”Lagar och förordningar” var relevant till kursens lärandemål. | 4,4 | 0,8 | 17,8 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att träffarna med ”Språkverkstaden” var relevanta till kursens lärandemål.
Jag upplever att träffarna med ”Språkverkstaden” var relevanta till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (14,3%) |
i hög grad | 4 (57,1%) |
i mycket hög grad | 2 (28,6%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att träffarna med ”Språkverkstaden” var relevanta till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,7 | 16,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag upplever att övriga seminarier har varit relevanta till kursens lärandemål.
Jag upplever att övriga seminarier har varit relevanta till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (28,6%) |
i hög grad | 2 (28,6%) |
i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att övriga seminarier har varit relevanta till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 21,7 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att färdighetsträning samt examination (PVK, KAD, blodtransfusion och infusion) var relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att färdighetsträning samt examination (PVK, KAD, blodtransfusion och infusion) var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (42,9%) |
i mycket hög grad | 4 (57,1%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att färdighetsträning samt examination (PVK, KAD, blodtransfusion och infusion) var relevant till kursens lärandemål. | 4,6 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att färdighetsträning (vaginalundersökning, yttre palpation, smärtlindring m.m.) var relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att färdighetsträning (vaginalundersökning, yttre palpation, smärtlindring m.m.) var relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (28,6%) |
i mycket hög grad | 5 (71,4%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att färdighetsträning (vaginalundersökning, yttre palpation, smärtlindring m.m.) var relevant till kursens lärandemål. | 4,7 | 0,5 | 10,4 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att de regelbundna ”Frågestunderna” med kursansvarig lärare har varit givande.
Jag upplever att de regelbundna ”Frågestunderna” med kursansvarig lärare har varit givande. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (57,1%) |
i mycket hög grad | 3 (42,9%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att de regelbundna ”Frågestunderna” med kursansvarig lärare har varit givande. | 4,4 | 0,5 | 12,1 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen under VIL-veckorna.
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen under VIL-veckorna. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 2 (28,6%) |
i mycket hög grad | 5 (71,4%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag kände mig välkommen och väl omhändertagen under VIL-veckorna. | 4,7 | 0,5 | 10,4 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att VIL på Förlossning och BB var givande och relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att VIL på Förlossning och BB var givande och relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 1 (16,7%) |
i mycket hög grad | 5 (83,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att VIL på Förlossning och BB var givande och relevant till kursens lärandemål. | 4,8 | 0,4 | 8,4 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att VIL på de olika mottagningarna (BMM, BVC, UM och abortmottagning) var givande och relevant till kursens lärandemål.
Jag upplever att VIL på de olika mottagningarna (BMM, BVC, UM och abortmottagning) var givande och relevant till kursens lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 1 (14,3%) |
i mycket hög grad | 6 (85,7%) |
Summa | 7 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag upplever att VIL på de olika mottagningarna (BMM, BVC, UM och abortmottagning) var givande och relevant till kursens lärandemål. | 4,9 | 0,4 | 7,8 % | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |