2LA000 BV1 Ht25 Kursvärdering

Antal respondenter: 185
Antal svar: 144
Svarsfrekvens: 77,84 %


 

2LA000 BV1 Ht25 Kursvärdering

Antal respondenter: 185
Antal svar: 144
Svarsfrekvens: 77,84 %


 

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.

Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (0,7%)
34 (2,8%)
49 (6,2%)
569 (47,9%)
6 Instämmer
    helt
60 (41,7%)
Vet ej1 (0,7%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.5,30,814,5 %2,05,05,06,06,0

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).

Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (0,7%)
22 (1,4%)
35 (3,5%)
415 (10,4%)
538 (26,4%)
6 Instämmer
    helt
82 (56,9%)
Vet ej1 (0,7%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).5,31,018,3 %1,05,06,06,06,0

Kursen som helhet var bra.

Kursen som helhet var bra.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
22 (1,4%)
34 (2,8%)
416 (11,1%)
567 (46,5%)
6 Instämmer
    helt
55 (38,2%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursen som helhet var bra.5,20,816,2 %2,05,05,06,06,0

Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.

Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
27 (4,9%)
310 (6,9%)
423 (16,0%)
545 (31,2%)
6 Instämmer
    helt
59 (41,0%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.5,01,122,9 %2,04,05,06,06,0

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.

Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
1 (0,7%)
23 (2,1%)
318 (12,6%)
436 (25,2%)
553 (37,1%)
6 Instämmer
    helt
32 (22,4%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa143 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.4,61,123,2 %1,04,05,05,06,0

Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.

Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
21 (0,7%)
31 (0,7%)
419 (13,2%)
546 (31,9%)
6 Instämmer
    helt
76 (52,8%)
Vet ej1 (0,7%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.5,40,814,8 %2,05,06,06,06,0

Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.

Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
25 (3,5%)
37 (4,9%)
428 (19,4%)
544 (30,6%)
6 Instämmer
    helt
59 (41,0%)
Vet ej1 (0,7%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.5,01,121,2 %2,04,05,06,06,0

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.

Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
2 (1,4%)
26 (4,2%)
325 (17,4%)
437 (25,7%)
540 (27,8%)
6 Instämmer
    helt
34 (23,6%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.4,51,227,5 %1,04,05,05,06,0

Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.

Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
23 (2,1%)
33 (2,1%)
416 (11,1%)
543 (29,9%)
6 Instämmer
    helt
79 (54,9%)
Vet ej0 (0,0%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.5,30,917,0 %2,05,06,06,06,0

Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.

Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
24 (2,8%)
318 (12,5%)
435 (24,3%)
547 (32,6%)
6 Instämmer
    helt
37 (25,7%)
Vet ej3 (2,1%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.4,71,123,2 %2,04,05,06,06,0

Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.

Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
22 (1,4%)
31 (0,7%)
412 (8,3%)
551 (35,4%)
6 Instämmer
    helt
60 (41,7%)
Vet ej18 (12,5%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.5,30,815,2 %2,05,05,06,06,0

Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.

Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.Antal svar
1 Instämmer 
   inte alls
0 (0,0%)
22 (1,4%)
36 (4,2%)
428 (19,4%)
550 (34,7%)
6 Instämmer
    helt
55 (38,2%)
Vet ej3 (2,1%)
Summa144 (100,0%)
 MedelvärdeStandardavvikelseVariationskoefficientMinUndre kvartilMedianÖvre kvartilMax
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.5,10,918,6 %2,04,05,06,06,0