
2LA000 BV1 Ht25 Kursvärdering
Antal respondenter: 185
Antal svar: 144
Svarsfrekvens: 77,84 %
2LA000 BV1 Ht25 Kursvärdering
Antal respondenter: 185
Antal svar: 144
Svarsfrekvens: 77,84 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (0,7%) |
| 3 | 4 (2,8%) |
| 4 | 9 (6,2%) |
| 5 | 69 (47,9%) |
| 6 Instämmer helt | 60 (41,7%) |
| Vet ej | 1 (0,7%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 5,3 | 0,8 | 14,5 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (0,7%) |
| 2 | 2 (1,4%) |
| 3 | 5 (3,5%) |
| 4 | 15 (10,4%) |
| 5 | 38 (26,4%) |
| 6 Instämmer helt | 82 (56,9%) |
| Vet ej | 1 (0,7%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,3 | 1,0 | 18,3 % | 1,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (1,4%) |
| 3 | 4 (2,8%) |
| 4 | 16 (11,1%) |
| 5 | 67 (46,5%) |
| 6 Instämmer helt | 55 (38,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 5,2 | 0,8 | 16,2 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen.
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 7 (4,9%) |
| 3 | 10 (6,9%) |
| 4 | 23 (16,0%) |
| 5 | 45 (31,2%) |
| 6 Instämmer helt | 59 (41,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina förkunskaper var tillräckliga för att kunna tillgodogöra mig undervisningen på kursen. | 5,0 | 1,1 | 22,9 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen.
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 1 (0,7%) |
| 2 | 3 (2,1%) |
| 3 | 18 (12,6%) |
| 4 | 36 (25,2%) |
| 5 | 53 (37,1%) |
| 6 Instämmer helt | 32 (22,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 143 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad jag förväntades lära mig under kursen. | 4,6 | 1,1 | 23,2 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga.
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (0,7%) |
| 3 | 1 (0,7%) |
| 4 | 19 (13,2%) |
| 5 | 46 (31,9%) |
| 6 Instämmer helt | 76 (52,8%) |
| Vet ej | 1 (0,7%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att ansvara för att organisera mitt eget lärande var rimliga. | 5,4 | 0,8 | 14,8 % | 2,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kraven på att på egen hand söka information var rimliga.
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 5 (3,5%) |
| 3 | 7 (4,9%) |
| 4 | 28 (19,4%) |
| 5 | 44 (30,6%) |
| 6 Instämmer helt | 59 (41,0%) |
| Vet ej | 1 (0,7%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att på egen hand söka information var rimliga. | 5,0 | 1,1 | 21,2 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 2 (1,4%) |
| 2 | 6 (4,2%) |
| 3 | 25 (17,4%) |
| 4 | 37 (25,7%) |
| 5 | 40 (27,8%) |
| 6 Instämmer helt | 34 (23,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 4,5 | 1,2 | 27,5 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 |
Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga.
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 3 (2,1%) |
| 3 | 3 (2,1%) |
| 4 | 16 (11,1%) |
| 5 | 43 (29,9%) |
| 6 Instämmer helt | 79 (54,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven på att arbeta tillsammans med andra studenter var rimliga. | 5,3 | 0,9 | 17,0 % | 2,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen.
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 4 (2,8%) |
| 3 | 18 (12,5%) |
| 4 | 35 (24,3%) |
| 5 | 47 (32,6%) |
| 6 Instämmer helt | 37 (25,7%) |
| Vet ej | 3 (2,1%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick användbar återkoppling på mina prestationer under kursen. | 4,7 | 1,1 | 23,2 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng.
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (1,4%) |
| 3 | 1 (0,7%) |
| 4 | 12 (8,3%) |
| 5 | 51 (35,4%) |
| 6 Instämmer helt | 60 (41,7%) |
| Vet ej | 18 (12,5%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arbetsinsatsen var rimlig i förhållande till kursens antal högskolepoäng. | 5,3 | 0,8 | 15,2 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 2 (1,4%) |
| 3 | 6 (4,2%) |
| 4 | 28 (19,4%) |
| 5 | 50 (34,7%) |
| 6 Instämmer helt | 55 (38,2%) |
| Vet ej | 3 (2,1%) |
| Summa | 144 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursens examinationer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 5,1 | 0,9 | 18,6 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |