
2BM028 Vård i samband med barnafödande 2, VT2023
Antal respondenter: 40
Antal svar: 14
Svarsfrekvens: 35,00 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 0 (0,0%) |
| i mycket hög grad | 14 (100,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 5,0 | 0,0 | 0,0 % | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 8 (57,1%) |
| i mycket hög grad | 6 (42,9%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,6 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,5 | 0,5 | 11,5 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 9 (64,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,2 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 10 (71,4%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,6 | 0,6 | 13,6 % | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
IPL på NKS, träning i akuta obstetriska fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| IPL på NKS, träning i akuta obstetriska fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 5 (35,7%) |
| i hög grad | 2 (14,3%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| IPL på NKS, träning i akuta obstetriska fall var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,1 | 0,9 | 22,9 % | 3,0 | 3,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
IPL på SÖS, träning i NEO-HLR, komplicerad obstetrik och Det svåra samtalet var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| IPL på SÖS, träning i NEO-HLR, komplicerad obstetrik och Det svåra samtalet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (11,1%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (11,1%) |
| i hög grad | 3 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (44,4%) |
| Summa | 9 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| IPL på SÖS, träning i NEO-HLR, komplicerad obstetrik och Det svåra samtalet var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,0 | 1,3 | 33,1 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
IPL läkarskuggning var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| IPL läkarskuggning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (7,7%) |
| i liten grad | 1 (7,7%) |
| delvis | 5 (38,5%) |
| i hög grad | 1 (7,7%) |
| i mycket hög grad | 4 (30,8%) |
| Läkarskuggning uteblev | 1 (7,7%) |
| Summa | 13 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| IPL läkarskuggning var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 3,7 | 1,4 | 38,9 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 | 6,0 |
Att redovisa magisteruppsatsen upplevdes värdefullt och togs väl emot av övrig personal.
| Att redovisa magisteruppsatsen upplevdes värdefullt och togs väl emot av övrig personal. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (14,3%) |
| i liten grad | 3 (21,4%) |
| delvis | 6 (42,9%) |
| i hög grad | 2 (14,3%) |
| i mycket hög grad | 1 (7,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Att redovisa magisteruppsatsen upplevdes värdefullt och togs väl emot av övrig personal. | 2,8 | 1,1 | 40,3 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 3,0 | 5,0 |
Tentamen i komplicerad obstetrik var relevant i förhållande till kursens lärandemål.
| Tentamen i komplicerad obstetrik var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 5 (35,7%) |
| i mycket hög grad | 8 (57,1%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tentamen i komplicerad obstetrik var relevant i förhållande till kursens lärandemål. | 4,5 | 0,7 | 14,5 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag blev väl bemött under min VFU av såväl studentansvariga som handledande barnmorskor.
| Jag blev väl bemött under min VFU av såväl studentansvariga som handledande barnmorskor. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 6 (42,9%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag blev väl bemött under min VFU av såväl studentansvariga som handledande barnmorskor. | 4,4 | 0,6 | 14,6 % | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständigt arbete samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades.
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständigt arbete samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (14,3%) |
| i hög grad | 3 (21,4%) |
| i mycket hög grad | 9 (64,3%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Under min VFU-placering uppmuntrades jag till självständigt arbete samtidigt som vägledning och stöd från handledare garanterades. | 4,5 | 0,8 | 16,9 % | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Mina handledare var insatta i kursens lärandemål.
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (7,1%) |
| delvis | 2 (14,3%) |
| i hög grad | 4 (28,6%) |
| i mycket hög grad | 7 (50,0%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mina handledare var insatta i kursens lärandemål. | 4,2 | 1,0 | 23,1 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag upplever att kursen bidragit till att jag nu känner mig redo att börja arbeta som barnmorska.
| Jag upplever att kursen bidragit till att jag nu känner mig redo att börja arbeta som barnmorska. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (7,1%) |
| i hög grad | 9 (64,3%) |
| i mycket hög grad | 4 (28,6%) |
| Summa | 14 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att kursen bidragit till att jag nu känner mig redo att börja arbeta som barnmorska. | 4,2 | 0,6 | 13,7 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |