
Integrerad sluttentamen 2LK058 VT_2021
Antal respondenter: 128
Antal svar: 41
Svarsfrekvens: 32,03 %
Jag uppfattar att jag genom denna examination utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna examination utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 3 (7,3%) |
| Delvis | 6 (14,6%) |
| I hög grad | 16 (39,0%) |
| I mycket hög grad | 13 (31,7%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna examination utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,8 | 1,2 | 31,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått alla lärandemål i förhållande till min utbildning på läkarprogrammet fram tills nu.
| Jag bedömer att jag har uppnått alla lärandemål i förhållande till min utbildning på läkarprogrammet fram tills nu. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 3 (7,3%) |
| I hög grad | 23 (56,1%) |
| I mycket hög grad | 14 (34,1%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått alla lärandemål i förhållande till min utbildning på läkarprogrammet fram tills nu. | 4,2 | 0,8 | 18,6 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom läkarprogrammet – från lärandemål till IST.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom läkarprogrammet – från lärandemål till IST. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| i liten grad | 2 (4,9%) |
| delvis | 10 (24,4%) |
| i hög grad | 19 (46,3%) |
| i mycket hög grad | 8 (19,5%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom läkarprogrammet – från lärandemål till IST. | 3,7 | 1,0 | 27,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att IST har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt.
| Jag uppfattar att IST har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| i liten grad | 5 (12,2%) |
| delvis | 11 (26,8%) |
| i hög grad | 14 (34,1%) |
| i mycket hög grad | 8 (19,5%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att IST har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt. | 3,5 | 1,2 | 33,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag upplever att kursledare varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag upplever att kursledare varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| i liten grad | 3 (7,3%) |
| delvis | 13 (31,7%) |
| i hög grad | 15 (36,6%) |
| i mycket hög grad | 8 (19,5%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag upplever att kursledare varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,6 | 1,0 | 29,2 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Examinationens lärandemål framgick i början av kursen.
| Examinationens lärandemål framgick i början av kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| i liten grad | 2 (4,9%) |
| delvis | 7 (17,1%) |
| i hög grad | 22 (53,7%) |
| i mycket hög grad | 9 (22,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationens lärandemål framgick i början av kursen. | 3,9 | 0,9 | 23,2 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under IST.
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under IST. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 4 (9,8%) |
| Delvis | 17 (41,5%) |
| I hög grad | 13 (31,7%) |
| I mycket hög grad | 6 (14,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har haft en klar bild av vad som förväntades av mig under IST. | 3,5 | 1,0 | 27,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Examinationens innehåll var relevant i förhållande till min utbildning på läkarprogrammet.
| Examinationens innehåll var relevant i förhållande till min utbildning på läkarprogrammet. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 11 (26,8%) |
| I hög grad | 13 (31,7%) |
| I mycket hög grad | 15 (36,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Examinationens innehåll var relevant i förhållande till min utbildning på läkarprogrammet. | 4,0 | 1,0 | 24,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Relevant kursinformation (inklusive schema), fanns tillgänglig minst två veckor före kursstart.
| Relevant kursinformation (inklusive schema), fanns tillgänglig minst två veckor före kursstart. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 13 (31,7%) |
| I hög grad | 15 (36,6%) |
| I mycket hög grad | 5 (12,2%) |
| Vet ej | 4 (9,8%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Relevant kursinformation (inklusive schema), fanns tillgänglig minst två veckor före kursstart. | 3,5 | 1,0 | 29,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Det var värdefullt att ta del av introduktionsföreläsningarna på kursens första dag- ange gärna exempel på önskade ämnesområden
| Det var värdefullt att ta del av introduktionsföreläsningarna på kursens första dag- ange gärna exempel på önskade ämnesområden | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 5 (12,2%) |
| I liten grad | 6 (14,6%) |
| Delvis | 8 (19,5%) |
| I hög grad | 9 (22,0%) |
| I mycket hög grad | 12 (29,3%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var värdefullt att ta del av introduktionsföreläsningarna på kursens första dag- ange gärna exempel på önskade ämnesområden | 3,4 | 1,4 | 40,7 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Det är värdefullt att kunna träna på KTC inför tentamen.
| Det är värdefullt att kunna träna på KTC inför tentamen. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 9 (22,0%) |
| I hög grad | 5 (12,2%) |
| I mycket hög grad | 13 (31,7%) |
| Vet ej | 11 (26,8%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det är värdefullt att kunna träna på KTC inför tentamen. | 3,8 | 1,3 | 33,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag utnyttjade möjligheten att vara på KTC.
| Jag utnyttjade möjligheten att vara på KTC. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 22 (53,7%) |
| I liten grad | 4 (9,8%) |
| Delvis | 3 (7,3%) |
| I hög grad | 5 (12,2%) |
| I mycket hög grad | 5 (12,2%) |
| Vet ej | 2 (4,9%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag utnyttjade möjligheten att vara på KTC. | 2,2 | 1,5 | 71,1 % | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 3,5 | 5,0 |
Jag är nöjd med min förberedelse inför moment 1.
| Jag är nöjd med min förberedelse inför moment 1. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 7 (17,1%) |
| I hög grad | 14 (34,1%) |
| I mycket hög grad | 14 (34,1%) |
| Vet ej | 3 (7,3%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag är nöjd med min förberedelse inför moment 1. | 4,0 | 1,0 | 25,3 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag anser att de praktiska stationernas innehåll var relevant i förhållande till lärandemålen på Läkarprogrammet
| Jag anser att de praktiska stationernas innehåll var relevant i förhållande till lärandemålen på Läkarprogrammet | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 8 (19,5%) |
| I hög grad | 13 (31,7%) |
| I mycket hög grad | 17 (41,5%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag anser att de praktiska stationernas innehåll var relevant i förhållande till lärandemålen på Läkarprogrammet | 4,1 | 1,0 | 23,9 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den avsatta tiden var tillräcklig för att utföra uppgiften.
| Den avsatta tiden var tillräcklig för att utföra uppgiften. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 3 (7,3%) |
| Delvis | 8 (19,5%) |
| I hög grad | 16 (39,0%) |
| I mycket hög grad | 12 (29,3%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den avsatta tiden var tillräcklig för att utföra uppgiften. | 3,9 | 1,0 | 26,3 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Upplägget av stationen var bra.
| Upplägget av stationen var bra. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 3 (7,3%) |
| Delvis | 8 (19,5%) |
| I hög grad | 18 (43,9%) |
| I mycket hög grad | 11 (26,8%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Upplägget av stationen var bra. | 3,9 | 1,0 | 25,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Det är värdefullt att muntligt få berätta hur jag resonerat i min handläggning.
| Det är värdefullt att muntligt få berätta hur jag resonerat i min handläggning. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 9 (22,0%) |
| I hög grad | 12 (29,3%) |
| I mycket hög grad | 18 (43,9%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det är värdefullt att muntligt få berätta hur jag resonerat i min handläggning. | 4,1 | 1,1 | 26,0 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag anser att de skriftliga stationernas innehåll var relevant i förhållande till lärandemålen på Läkarprogrammet.
| Jag anser att de skriftliga stationernas innehåll var relevant i förhållande till lärandemålen på Läkarprogrammet. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| I liten grad | 4 (9,8%) |
| Delvis | 13 (31,7%) |
| I hög grad | 15 (36,6%) |
| I mycket hög grad | 7 (17,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag anser att de skriftliga stationernas innehåll var relevant i förhållande till lärandemålen på Läkarprogrammet. | 3,5 | 1,1 | 29,9 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag förstod vad som förväntades av mig på de skriftliga stationerna.
| Jag förstod vad som förväntades av mig på de skriftliga stationerna. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 12 (29,3%) |
| I hög grad | 17 (41,5%) |
| I mycket hög grad | 7 (17,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag förstod vad som förväntades av mig på de skriftliga stationerna. | 3,6 | 1,1 | 30,1 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Den avsatta tiden var tillräcklig för att utföra uppgiften.
| Den avsatta tiden var tillräcklig för att utföra uppgiften. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 3 (7,3%) |
| I hög grad | 15 (36,6%) |
| I mycket hög grad | 21 (51,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den avsatta tiden var tillräcklig för att utföra uppgiften. | 4,3 | 0,9 | 21,0 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Upplägget av de skriftliga stationerna var bra.
| Upplägget av de skriftliga stationerna var bra. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 11 (26,8%) |
| I hög grad | 13 (31,7%) |
| I mycket hög grad | 12 (29,3%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Upplägget av de skriftliga stationerna var bra. | 3,7 | 1,2 | 31,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Moment 2, reflekterande uppsatsen:Hur många självskattningsformulär hade du sparat?
| Moment 2, reflekterande uppsatsen:Hur många självskattningsformulär hade du sparat? | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 5 (12,2%) |
| I hög grad | 14 (34,1%) |
| I mycket hög grad | 15 (36,6%) |
| Vet ej | 2 (4,9%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moment 2, reflekterande uppsatsen:Hur många självskattningsformulär hade du sparat? | 3,9 | 1,2 | 30,6 % | 1,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag lade ner stort arbete på att skriva min reflekterande text.
| Jag lade ner stort arbete på att skriva min reflekterande text. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| I liten grad | 5 (12,2%) |
| Delvis | 10 (24,4%) |
| I hög grad | 17 (41,5%) |
| I mycket hög grad | 7 (17,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag lade ner stort arbete på att skriva min reflekterande text. | 3,5 | 1,1 | 30,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Det var lätt att förstå vad som förväntades av mig när jag skrev min reflekterande text
| Det var lätt att förstå vad som förväntades av mig när jag skrev min reflekterande text | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 4 (9,8%) |
| I liten grad | 7 (17,1%) |
| Delvis | 9 (22,0%) |
| I hög grad | 11 (26,8%) |
| I mycket hög grad | 10 (24,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var lätt att förstå vad som förväntades av mig när jag skrev min reflekterande text | 3,4 | 1,3 | 38,4 % | 1,0 | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Det var värdefullt att ta sig tid att reflektera över min utveckling.
| Det var värdefullt att ta sig tid att reflektera över min utveckling. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 6 (14,6%) |
| I liten grad | 4 (9,8%) |
| Delvis | 15 (36,6%) |
| I hög grad | 8 (19,5%) |
| I mycket hög grad | 7 (17,1%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var värdefullt att ta sig tid att reflektera över min utveckling. | 3,2 | 1,3 | 40,4 % | 1,0 | 2,5 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Mötet med mentor var värdefullt för min reflektionsuppgift.
| Mötet med mentor var värdefullt för min reflektionsuppgift. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 7 (17,1%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 10 (24,4%) |
| I hög grad | 10 (24,4%) |
| I mycket hög grad | 12 (29,3%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mötet med mentor var värdefullt för min reflektionsuppgift. | 3,5 | 1,4 | 40,7 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Frågor som rör webbaserad undervisning
Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas.
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 9 (22,0%) |
| I hög grad | 23 (56,1%) |
| I mycket hög grad | 5 (12,2%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kunde lätt hitta den informationen jag behövde/letade efter i Canvas. | 3,7 | 0,9 | 25,6 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Informationen i Canvas var relevant för mina behov under kursen
| Informationen i Canvas var relevant för mina behov under kursen | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 10 (24,4%) |
| I hög grad | 21 (51,2%) |
| I mycket hög grad | 6 (14,6%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Informationen i Canvas var relevant för mina behov under kursen | 3,7 | 1,0 | 26,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Studenternas förslag och synpunkter gällande webbaserad undervisning togs på allvar.
| Studenternas förslag och synpunkter gällande webbaserad undervisning togs på allvar. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 5 (12,2%) |
| I hög grad | 12 (29,3%) |
| I mycket hög grad | 8 (19,5%) |
| Vet ej | 12 (29,3%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Studenternas förslag och synpunkter gällande webbaserad undervisning togs på allvar. | 3,7 | 1,2 | 32,8 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig.
| Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 1 (2,4%) |
| I liten grad | 0 (0,0%) |
| Delvis | 10 (24,4%) |
| I hög grad | 17 (41,5%) |
| I mycket hög grad | 12 (29,3%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den digitala lärandemiljön såsom Canvas, Zoom osv. under den webbaserade undervisningen var lämplig. | 4,0 | 0,9 | 22,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Eventuella ändringar i innehållet pga. den rådande situationen (gällande Covid-19) kommunicerades tydligt.
| Eventuella ändringar i innehållet pga. den rådande situationen (gällande Covid-19) kommunicerades tydligt. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 3 (7,3%) |
| I liten grad | 2 (4,9%) |
| Delvis | 4 (9,8%) |
| I hög grad | 19 (46,3%) |
| I mycket hög grad | 12 (29,3%) |
| Vet ej | 1 (2,4%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eventuella ändringar i innehållet pga. den rådande situationen (gällande Covid-19) kommunicerades tydligt. | 3,9 | 1,1 | 29,3 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål.
| Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 2 (4,9%) |
| I liten grad | 1 (2,4%) |
| Delvis | 10 (24,4%) |
| I hög grad | 18 (43,9%) |
| I mycket hög grad | 10 (24,4%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den webbaserade undervisningens upplägg och arbetsformer var relevanta i förhållande till kursens lärandemål. | 3,8 | 1,0 | 26,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag har upplevt oro eller haft svårt att engagera mig, pga. den rådande situationen (gällande Covid-19).
| Jag har upplevt oro eller haft svårt att engagera mig, pga. den rådande situationen (gällande Covid-19). | Antal svar |
|---|---|
| I mycket liten grad | 12 (29,3%) |
| I liten grad | 9 (22,0%) |
| Delvis | 10 (24,4%) |
| I hög grad | 3 (7,3%) |
| I mycket hög grad | 7 (17,1%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 41 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har upplevt oro eller haft svårt att engagera mig, pga. den rådande situationen (gällande Covid-19). | 2,6 | 1,4 | 54,8 % | 1,0 | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 5,0 |