
2SP032 Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad HT25 (KIR, MED halvfart)
Antal respondenter: 63
Antal svar: 25
Svarsfrekvens: 39,68 %
2SP032 Vetenskaplig teori och metod i omvårdnad HT25 (KIR, MED halvfart)
Antal respondenter: 63
Antal svar: 25
Svarsfrekvens: 39,68 %
Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc.
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (4,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 1 (4,0%) |
| 5 | 12 (48,0%) |
| 6 Instämmer helt | 11 (44,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var utformad på ett sätt som gav mig möjlighet till aktivt lärande. Exempelvis: seminarier med diskussioner, grupparbeten, projekt, studentpresentationer, rollspel, peer learning, praktiska övningar, laborationer, verksamhetsintegrerat lärande etc. | 5,3 | 0,9 | 16,9 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande).
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 3 (12,0%) |
| 5 | 7 (28,0%) |
| 6 Instämmer helt | 14 (56,0%) |
| Vet ej | 1 (4,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag kände mig inkluderad och respekterad under kursen. Exempelvis: Jag var bekväm med att samarbeta med andra studenter, tala inför gruppen, svara på lärares frågor och jag blev lyssnad på (inte avbruten, förlöjligad eller liknande). | 5,5 | 0,7 | 13,2 % | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen som helhet var bra.
| Kursen som helhet var bra. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (4,0%) |
| 3 | 0 (0,0%) |
| 4 | 2 (8,0%) |
| 5 | 12 (48,0%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (40,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen som helhet var bra. | 5,2 | 0,9 | 17,6 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen.
| Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 0 (0,0%) |
| 3 | 1 (4,0%) |
| 4 | 5 (20,0%) |
| 5 | 11 (44,0%) |
| 6 Instämmer helt | 8 (32,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Det var tydligt hur kursinnehållet relaterade till lärandemålen. | 5,0 | 0,8 | 16,7 % | 3,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Undervisningen var anknuten till aktuell forskning.
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (4,0%) |
| 3 | 1 (4,0%) |
| 4 | 3 (12,0%) |
| 5 | 8 (32,0%) |
| 6 Instämmer helt | 12 (48,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen var anknuten till aktuell forskning. | 5,2 | 1,1 | 20,7 % | 2,0 | 5,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |
Kursen var välorganiserad.
| Kursen var välorganiserad. | Antal svar |
|---|---|
| 1 Instämmer inte alls | 0 (0,0%) |
| 2 | 1 (4,0%) |
| 3 | 1 (4,0%) |
| 4 | 7 (28,0%) |
| 5 | 6 (24,0%) |
| 6 Instämmer helt | 10 (40,0%) |
| Vet ej | 0 (0,0%) |
| Summa | 25 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kursen var välorganiserad. | 4,9 | 1,1 | 22,7 % | 2,0 | 4,0 | 5,0 | 6,0 | 6,0 |