2QA280 Kliniska berättelser och narrativ medicin som redskap inom personcentrerad HT23
Antal respondenter: 11
Antal svar: 6
Svarsfrekvens: 54,55 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 4 (66,7%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,0 | 0,6 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 3 (50,0%) |
i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,2 | 0,8 | 18,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 2 (33,3%) |
i hög grad | 3 (50,0%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 3,8 | 0,8 | 19,6 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (50,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,7 | 0,8 | 22,3 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (50,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,7 | 0,8 | 22,3 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (66,7%) |
i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Administration och information under kursen har fungerat väl.
Administration och information under kursen har fungerat väl. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 2 (33,3%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Administration och information under kursen har fungerat väl. | 3,3 | 1,2 | 36,3 % | 2,0 | 2,5 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling.
Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 3 (50,0%) |
i hög grad | 2 (33,3%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Läraren/handledaren skapade en atmosfär som främjade lärande och utveckling. | 3,7 | 0,8 | 22,3 % | 3,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 5,0 |
Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen.
Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 3 (50,0%) |
i mycket hög grad | 3 (50,0%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jag har försökt relatera det jag lärt mig i kursen till andra kurser och ämnen. | 4,5 | 0,5 | 12,2 % | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 1 (16,7%) |
i hög grad | 4 (66,7%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 4,0 | 0,6 | 15,8 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska.
De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 4 (66,7%) |
i mycket hög grad | 2 (33,3%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
De problem och frågeformuleringar som presenterades under kursen kändes motiverade och realistiska. | 4,3 | 0,5 | 11,9 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen.
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | Antal svar |
---|---|
i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
i liten grad | 0 (0,0%) |
delvis | 0 (0,0%) |
i hög grad | 5 (83,3%) |
i mycket hög grad | 1 (16,7%) |
Summa | 6 (100,0%) |
Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kursen byggde vidare på mina kunskaper från tidigare kurser under utbildningen. | 4,2 | 0,4 | 9,8 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |