1FY041 VT23 Tema hälso- och sjukvård - Interprofessionell verksamhetsförlagd utbildning
Antal respondenter: 52
Antal svar: 12
Svarsfrekvens: 23,08 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 4 (33,3%) |
| i hög grad | 4 (33,3%) |
| i mycket hög grad | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 3,7 | 1,2 | 31,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 7 (58,3%) |
| i mycket hög grad | 5 (41,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,4 | 0,5 | 11,7 % | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 2 (16,7%) |
| i hög grad | 8 (66,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,0 | 0,6 | 15,1 % | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (8,3%) |
| i liten grad | 1 (8,3%) |
| delvis | 6 (50,0%) |
| i hög grad | 3 (25,0%) |
| i mycket hög grad | 1 (8,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 3,2 | 1,0 | 32,5 % | 1,0 | 3,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (25,0%) |
| i hög grad | 6 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (25,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 4,0 | 0,7 | 18,5 % | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (18,2%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (27,3%) |
| i hög grad | 4 (36,4%) |
| i mycket hög grad | 2 (18,2%) |
| Summa | 11 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 3,4 | 1,4 | 40,5 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt.
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 2 (16,7%) |
| delvis | 4 (33,3%) |
| i hög grad | 6 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 0 (0,0%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag förväntades redovisa uppgifter på ett vetenskapligt sätt. | 3,3 | 0,8 | 23,4 % | 2,0 | 3,0 | 3,5 | 4,0 | 4,0 |
Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment.
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (16,7%) |
| i liten grad | 2 (16,7%) |
| delvis | 4 (33,3%) |
| i hög grad | 2 (16,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lärarna/handledarna lyfte forskning och forskningsresultat under praktiska/kliniska moment. | 3,0 | 1,3 | 44,9 % | 1,0 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag fick en bra introduktion till min placering.
| Jag fick en bra introduktion till min placering. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 2 (16,7%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 3 (25,0%) |
| i hög grad | 5 (41,7%) |
| i mycket hög grad | 2 (16,7%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag fick en bra introduktion till min placering. | 3,4 | 1,3 | 38,4 % | 1,0 | 3,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag uppmuntrades att delta aktivt i patientarbetet.
| Jag uppmuntrades att delta aktivt i patientarbetet. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 3 (25,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 2 (16,7%) |
| i mycket hög grad | 7 (58,3%) |
| Summa | 12 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppmuntrades att delta aktivt i patientarbetet. | 3,8 | 1,7 | 45,6 % | 1,0 | 2,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |