2QA144 VT25
Antal respondenter: 22
Antal svar: 10
Svarsfrekvens: 45,45 %
Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter.
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper/färdigheter. | 4,2 | 1,0 | 24,6 % | 2,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål.
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag bedömer att jag har uppnått kursens alla lärandemål. | 4,1 | 1,3 | 31,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination.
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 5 (50,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att det fanns en röd tråd genom kursen – från lärandemål till examination. | 4,1 | 1,3 | 31,4 % | 1,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt(till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information).
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (60,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att kursen har stimulerat mig till ett vetenskapligt förhållningssätt (till exempel analytiskt och kritiskt tänkande, eget sökande och värdering av information). | 4,3 | 1,3 | 29,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll.
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag uppfattar att lärarna varit tillmötesgående under kursens gång för idéer och synpunkter på kursens utformning och innehåll. | 3,8 | 1,3 | 34,6 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering).
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 3 (30,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 3 (30,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den psykosociala arbetsmiljön under kursen var bra (psykosocial miljö rör bland annat trivsel, stöd, stress, likabehandling och diskriminering). | 3,8 | 1,0 | 27,2 % | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 4,5 | 5,0 |
Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång.
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 7 (70,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Den kursinformation jag behövde fanns tillgänglig via Canvas under kursens gång. | 4,7 | 0,5 | 10,3 % | 4,0 | 4,5 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet.
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 2 (20,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (60,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Undervisningen uppmuntrade mig till att fördjupa mina kunskaper om ämnet. | 4,2 | 1,3 | 31,3 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |
Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter.
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 0 (0,0%) |
| i liten grad | 1 (10,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 5 (50,0%) |
| i mycket hög grad | 4 (40,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag har kunnat integrera nya kunskaper med mina tidigare erfarenheter. | 4,2 | 0,9 | 21,9 % | 2,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 |
Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen.
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 1 (10,0%) |
| i hög grad | 6 (60,0%) |
| i mycket hög grad | 2 (20,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraven som ställdes i kursen var rimliga i relation till lärandemålen. | 3,8 | 1,1 | 29,9 % | 1,0 | 4,0 | 4,0 | 4,0 | 5,0 |
Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen.
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | Antal svar |
|---|---|
| i mycket liten grad | 1 (10,0%) |
| i liten grad | 0 (0,0%) |
| delvis | 0 (0,0%) |
| i hög grad | 3 (30,0%) |
| i mycket hög grad | 6 (60,0%) |
| Summa | 10 (100,0%) |
| Medelvärde | Standardavvikelse | Variationskoefficient | Min | Undre kvartil | Median | Övre kvartil | Max | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Jag tog eget ansvar för mitt lärande under den här kursen. | 4,3 | 1,3 | 29,1 % | 1,0 | 4,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 |